۴۰۶ داوطلب از ۴۶۵ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در گیلان تایید صلاحیت شدند و ۳۳ نفر هم یا صلاحیت شان تایید نشد و یا عدم احراز گرفتند.

به گزارش ندای گیلاان،رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت : پس از اخذ استعلام از مراجع چهارگانه ، ثبت احوال، نیروی انتظامی ، اطلاعات و دادستانی و هم چنین تحقیقات محلی ۴۰۶ داوطلب از ۴۶۵ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در گیلان تایید صلاحیت شدند و ۳۳ نفر هم یا صلاحیت شان تایید نشد و یا عدم احراز گرفتند.
محمود قاسم نژاد افزود : ۲۶ نفر هم در این مدت انصراف دادند.
وی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه رشت و آستارا هر یک با ۵ داوطلب، بیشترین داوطلب انصرافی را داشتند گفت : در حوزه‌های انتخابیه آستانه اشرفیه ۲ نفر ، بندر انزلی یک نفر ، تالش- رضوانشهر و ماسال ۲ نفر ، رودبار یک نفر ، رودسر و املش یک نفر ، صومعه سرا ۲ نفر ، فومن و شفت ۳ نفر ، لاهیجان و سیاهکل ۲ نفر و لنگرود هم ۲ نفر انصراف دادند.
رئیس ستاد انتخابات گیلان خاطرنشان کرد : فرمانداری‌ها اسامی نامزد‌هایی که صلاحیت شان تایید نشد را امروز به داوطلبان بصورت کتبی ابلاغ می‌کنند و این افراد از فردا تا اول دی به مدت ۴ روز فرصت دارند تا شکایت خود را به هیات نظارت بر انتخابات گیلان مستقر در استانداری اعلام کنند تا این هیات در فرصت ۲۰ روزه پس از کسب نظر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مستقر در تهران درباره همه داوطلبان اعلام نظر کند.