در حوزه انتخاباتی فومن و شفت رقابت سنتی و داغ میان چند قطب در جریان است که عدم تایید صلاحیت نماینده فعلی و اسبق این شهرستان موازنه قدرت را برهم زده و راه را برای انتخابات دو قطبی در این شهرستان فراهم کرده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،در حالی که روزشمار انتخابات در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی خود است،نامزدهای انتخاباتی ، بررسی صلاحیت ها و خبرهای پیرامون آنها رفته رفته به صفحه اول اخبار روزنامه ها و خبرگزاری ها آمده و تنور انتخابات را داغ تر می کند.

در حوزه انتخاباتی فومن و شفت رقابت سنتی و داغ میان چند قطب در جریان است که عدم تایید صلاحیت نماینده فعلی و اسبق این شهرستان موازنه قدرت را برهم زده و راه را برای انتخابات دو قطبی در این شهرستان فراهم کرده است.

 

زبردست آمد

جواد زبردست

آخرین خبرهای دریافتی از این حوزه حکایت از تایید صلاحیت جواد زبردست دارد. زبردست که پیش تر در دو مرحله موفق به دریافت تایید صلاحیت نشده بود امروز اعلام کرده که با نظر مثبت شورای نگهبان وی در انتخابات دوم اسفند حضور خواهد داشت.

زبردست مدیرعامل شرکت توسعه فناوری ارتباطات استان گیلان و یکی از نامزدهای تحصیل کرده و جوان انتخابات در گیلان است که البته با وجود رقبای قدرتمند و با تجربه کار سختی را در پیش خواهد داشت.

 

فعلا خبری از تایید افتخاری نیست

درحالی که طرفداران مهدی افتخاری نماینده فعلی شهرستان های فومن و شفت امروز را گوش به زنگ دریافت خبری از تایید صلاحیت وی بودند؛جز شایعاتی که یکی پس از دیگری تکذیب شد، هنوز خبری از منابع رسمی و شورای نگهبان مبنی بر تایید صلاحیت این نماینده منتشر نشده و کمپین انتخاباتی این نماینده  همچنان منتظر دریافت اخبار جدید است. افتخاری در انتخابات پیشین در لیست امید حضور داشت.

بروزرسانی ساعت 5:00 (13 بهمن): هواداران مهدی افتخاری اعلام کردند صلاحیت وی تایید شده است. این درحالی است که گزارش های رسمی این خبر را تایید نمی کند.

 

کوهستانی انصراف داد

دکتر کوهستانی فومن و شفت

دکتر کوهستانی

دکتر کوهستانی نامزد  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و از پزشکان مطرح شهرستان فومن طی پیامی از حضور در رقابت های انتخاباتی انصراف داد.

در متن پیام آمده است:اینجانب با توجه به وقفه پيش آمده در روند برنامه ها، عرصه و چيدمان نامناسب و محدوديت ايجاد شده زمانی، پس از اخذ نظر موافق صلاحيت خود ، #انصراف خود را از ادامه رقابتهای انتخاباتی اعلام مى دارم.

لذا بدینوسیله ضمن تقدیر و تشکر از همه دوستان و همراهان و طلب حلالیت از آنها ، امیدوارم بتوانم محبت هاى مردم شریف ،نجيب و فهيم شهرستان هاى فومن و شفت را جبران نمایم.

با تشکر
دکتر کوهستانی

 

بهروزی فر نماینده گزینه نهایی شانا شد

خلیل بهروزی فر

مجمع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در اطلاعیه ای اعلام کرد با نظرسنجی صورت گرفته از اعضای این مجمع در شهرستان های فومن و شفت، خلیل بهروزی فر به عنوان کاندیدای این ائتلاف به مردم معرفی می شود.

بهروزی فر که سابقه فرمانداری شهرستان تالش و حضور در عرصه انتخابات در ادوار گذشته را در کارنامه دارد بصورت مستقل وارد کارزار انتخاباتی شده است.

 

افتخاری برای  همگان سعادت و بهروزی مسئلت کرد

محمدمهدی افتخاری  نماینده شهرستان های فومن و شفت به مناسبت آغاز دهه فجرانقلاب اسلامی ایران پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«دهه‌ی فجر، در حقیقت مقطع رهایی ملت ایران و آن بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا کرده است»
(مقام معظم رهبری دام ظله)

دهه مبارک فجر پایان استبداد و سلطه طاغوتیان و بیگانگان و آغاز خودباوری ملت و اتکا به قدرت لایزال الهی و مردم بود که با رمز الله‌اکبر و رهبری داهیانه امام راحل (ره) در روز 22 بهمن 1357 به ثمر نشست. دهه‌ای که شکوه و عظمت یک ملت را با ایستادن در مقابل استبداد و استکبار نشان داد و برگ زرینی را در تاریخ به ثبت رساند.

دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی همواره با توطئه های گوناگون، تبلیغات مسموم رسانه ای و تحریم های ظالمانه اقتصادی به دنبال شبهه‌افکنی و تضعیف دستاوردهای چهل و یکساله انقلاب اسلامی بوده و هستند که بی شک ملت غیور ایران اسلامی همچون گذشته با بصیرت، هوشیاری، وحدت کلمه و مشارکت همگانی در عرصه های مختلف کشور پاسخ محکمی به آنان خواهند داد و به فضل الهی با پیاده سازی سیاست های ارزشمند اقتصاد مقاومتی در گام دوم انقلاب پر صلابت تر ظاهر خواهیم شد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، شهدای گرانقدر انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافعین حرم و به ویژه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت شریف ایران اسلامی بویژه مردم ولایتمدار و غیور شهرستانهای فومن و شفت تبریک و تهنیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای همگان سعادت و بهروزی مسئلت می نمائیم.

محمد مهدی افتخاری
نماینده مردم غیور شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ایران

 

جماعتی عاشوری را به مناظره دعوت کرد

رسول جماعتی در گفتگویی که پایگاه خبری تدبیر شرق آن را منتشر کرده است با بیان اینکه بنده آماده مذاکره با آقای دکتر عاشوری با یک پیش شرط هستم، گفت : اگر ناصر عاشوری بتواند اسم خود و قلعه رودخان را به لاتین و(انگلیسی) بنویسد، بنده مناظره خواهم کرد.

نماینده اسبق مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه جناب دکترجرات مناظره با بنده را ندارد، افزود: اگر قرار بر مناظره باشد، عاشوری باید شخصا بر سر این میز حاضر شود.

وی با تصریح براینکه اگر عاشوری در حرف و ادعای خودش صادق است
فردا مورخ ۹۸/۱۱/۱۲باید شرایط و مکان مناظره را مشخص کند،

ادامه داد: بنده در دوره گذشته نیز اعلام آمادگی کرده بودم که آقای دکترحضور پیدا نکرد.

جماعتی با یادآوری اینکه هیچ دلیلی برای رد صلاحیتم وجود ندارد، افزود:مراجع چهارگانه و دادگستری های کل کشور، واطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ استعلام منفی برای نداده است.