معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تکمیل سند ملی خدمات دولت الکترونیک خبر داد و گفت: چابک سازی نظام اداری از جمله آثار دولت الکترونیک است.

به گزارش نداي گيلان: نصرالله جهانگرد در همایش یک روزه دولت الکترونیک با عنوان کاربرد‌ها، فرآیند‌ها و وظایف دستگاههای اجرایی که در محل تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار داشت: سیاست‌های برنامه ششم توسعه دارای ۸۰ بند است و در این برنامه یک فصل کامل به بیان ماموریت‌های فناوری اطلاعات پرداخته شده است.

وی با تاکید بر لزوم تحول نظام اداری کشور، افزود: سند ملی خدمات دولت الکترونیک توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تکمیل شده است.

جهانگرد چابک سازی نظام اداری کشور با کاهش هزینه و زمان ارایه خدمات، کمک به تحول صنایع و خدمات کشور با کاربرد فناوری‌های نوین با ارزش افزوده بالا، افزایش سهم بهره‌وری در کلیه بخش‌های کشور، افزایش فرصت‌های شغلی دانش محور و تسهیل کسب و کار سایر بخش‌ها را از جمله دستاوردهای مورد انتظار در اجرای دولت الکترونیک عنوان کرد.

استاندار گیلان نیز در این همایش، اجرای دولت الکترونیک را تکلیف اداری مدیران دانست و افزود: تمامی مدیران موظف هستند با تمام توان در جهت تحقق دولت الکترونیک در استان تلاش کنند و در اجرای آن پیشرو باشند.

محمدعلی نجفی، ایجاد و ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان، دسترس‌پذیری هر چه بیشتر دولت و خدمات ارائه شده توسط آن، توجه به همه ابعاد ظرفیت‌های اجتماعی را از جمله مزایای بهره‌گیری ازدولت الکترونیک برشمرد و تصریح کرد: هدف اصلی تحقق دولت الکترونیکی، ارائه خدمات مؤثر و کارآمد به شهروندان با استفاده از فن‏‎آوری اطلاعات و ارتباطات است، به گونه‏ای که دولت، بیشتر و بهتر پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان از اختصاص ۱ درصد از اعتبارات تملک دارایی دستگاههای اجرایی استان برای توسعه دولت الکترونیک در استان خبر داد و افزود: در نظر گرفتن این اعتبارات از جمله اقداماتی به شمار می‌رود است که استان در جهت توسعه این بخش آغاز کرده و امیدواریم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حمایت‌های بیشتری را در راستای توسعه فناوری در استان داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در طی ۲ سال اخیر در بخش فناوری و ارتباطات استان خاطر نشان کرد: در شروع به کار دولت یازدهم، گیلان در بخش اجرای دولت الکترونیک در رده‌های آخر استان‌های کشور قرار داشت ولی اکنون باتوجه به تلاش‌های خوب صورت گرفته در این خصوص توفیقات خوبی حاصل گردید و امروز گیلان جزو ۱۰ استان بر‌تر کشور در این حوزه می‌باشد.

استاندار گیلان با اشاره به توانمندی استان در جهت تحقق دولت الکترونیک، اذعان نمود: گیلان از آمادگی لازم در جهت اجرای این مهم برخوردار بوده و شایسته آن است که جزو استان‌های بر‌تر و پیشرو کشور در این حوزه باشد.

نجفی بر ضرورت بهره‌گیری کامل از توان استان تأکید کرد و افزود: اعتقاد داریم که باید با تلاش مضاعف به جایگاه واقعی که در خور شأن آن هستیم دست یابیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دولت در بخش توسعه دفا‌تر خدمات الکترونیکی روستایی گام‌های ارزشمندی را برداشته است افزود: ۵۰۰ دفا‌تر خدمات الکترونیکی روستایی تا پایان سال جاری در استان راه اندازی خواهد شد و این آمادگی وجود دارد تا ۱۰۰۰ دفتر خدمات الکترونیکی روستایی را در استان عملیاتی کنیم.

نجفی با اشاره به تأکید رئیس جمهور به توسعه دولت الکترونیک تصریح کرد: باید اجرای دولت الکترونیک که در راستای برنامه‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب می‌باشد به نحو احسن شکل گیرد و استان گیلان از آمادگی کامل در جهت تحقق این مهم برخوردار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید عشق و علاقه خود به گیلان را در عمل و خدمت به مردم نشان دهیم، افزود: همه مدیران موظف هستند تا امکانات و ابزارهای مورد نیاز را در جهت اجرای دولت الکترونیک در استان فراهم کنند و هیچ عذری در این بخش پذیرفته نیست.