مدیرکل گمرک بندرانزلی گفت: دستمزد کارمندان گمرک نسبت به سازمان‌های همجوار و حساسیت فراملی، بسیار کمتر است و لازم است که وضعیت معیشت پرسنل گمرک گیلان بررسی و منجر به حل آن شود

به گزارش نداي گيلان: محمد شهبازی درباره نقش گمرگ گیلان در اقتصاد کشور اظهار داشت: عملکرد گمرک بندر انزلی در ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی تانون مثبت بوده است.

وی گفت: تمام هدف گمرک استان گیلان بر این بوده که در کم‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه ممکن اقدام به ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی کند.

مدیرکل گمرک بندرانزلی عمده‌ترین برنامه‌های گمرک را الکتریکی کردن اطلاعات برشمرد و خاطرنشان کرد: هدف این است که
تاجایی که امکان دارد تجار از مراجعه حضوری به گمرک خودداری کنند.

شهبازی گفت: الکتریکی کردن اطلاعات و عدم مراجعه حضوری تجار به گمرک را علاوه برکاهش در هزینه‌های تجارت در کاهش هزینه‌های زمان و فرصت از دست رفته زمان نیز مؤثر است و این نهاد تاکنون در این زمینه پیشرو بوده است.

این مقام مسئول، دیر انجام شدن مجوز برای ارسال کالا را یکی از مشکلات گمرک استان برشمرد و تصریح کرد: ضعیف بودن باند اینترتی متعلق به گمرک گیلان نیز از مشکلات دیگر است که از جانب مسئولان استانی درحال پیگیری است.

وی درباره مشکلات مالی نیز گفت: دستمزد کارمندان گمرک نسبت به سازمان‌های همجوار و حساسیت فراملی، بسیار کمتر است و لازم است که وضعیت معیشت پرسنل گمرک گیلان بررسی و منجر به حل آن شود.