خط تولید موشک کروز نصر هواپایه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان هوافضای این وزارتخانه افتتاح شد.

به گزارش نداي گيلان: سردار سرتیپ حسین دهقان در حاشیه افتتاح این خط تولید با اشاره به توسعه توان موشکی در راستای قدرت رزمی نیروهای مسلح گفت: بازدارندگی از راهبردهای وزارت دفاع است و این موشک به همین منظور طراحی و تولید شده است.
وی افزود: با بهره برداری موشک کروز نصر هواپایه ، نیروی هوایی ارتش و سپاه به توان عملیاتی و قدرت تاکتیکی چشمگیری دست می یابد. سردار دهقان گفت: این موشک به جستجوگر راهداری مجهز و از دقت بالایی در اصابت و انهدام اهداف برخوردار است .
وی افزود: این موشک پس از شلیک از هواپیمای جنگنده به پشتیبانی نیازی ندارد و هواپیما می تواند به سرعت از منطقه خارج شود.
وزیر دفاع گفت: سیستم این موشک می تواند روی انواع جنگنده ها نصب و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی نصب این سلاح را در هواپیماهای بدون سرنشین از برنامه های آینده وزارت دفاع اعلام کرد و افزود: با همت و تلاش محققان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع این طرح نیز به زودی عملیاتی می شود.
وزیر دفاع با قدردانی از تلاش متخصصان و دانشمندان صنعت دفاعی که با کار و مدیریت جهادی قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را در برابر تهدیدات افزایش می دهند، افزود: قابلیت آماده سازی سریع ، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالا در انهدام اهداف به ویژه شناورهای دریایی و قدرت تخریب زیاد و مقاومت بالا در رویارویی با اختلالات رادیویی از ویژگی های دیگر این سامانه موشکی است.