معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه از آغاز واکسیناسیون تاکنون ۳۲۲ هزار دُز واکسن وارد استان شده است، گفت: تاکنون ۲۹۵ هزار دُز تزریق شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تا کنون ۲۹۵ هزار نفر در گیلان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند، گفت: گروه سنی ۶۵ سال به بالا نیز از امروز می‌توانند برای واکسیناسیون به سایت سلامت مراجعه کنند.

حیدرزاده افزود: این گروه‌های سنی باید با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir نام‌نویسی کنند تا زمان و مکان تزریق واکسن به آنان اعلام شود و از مراجعه بدون دریافت پیامک خودداری کنند.

وی با بیان اینکه سایت سلامت برای ثبت نام گروه سنی ۶۰ سال و قبل از آن نیز باز شده است، اضافه کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابتدا گروه سنی ۷۰ – ۶۵ واکسینه می‌شوند و بعد از آن گروه سنی بعدی علیه کرونا واکسیناسیون خواهند شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: علاوه بر واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ – ۶۵ سال، تزریق واکسن برای جامانده‌های بالای ۷۰ سال استان و سایر گروه‌های هدف نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۲۲ هزار دوز واکسن برای تزریق نوبت اول و دوم وارد گیلان شده است.