سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از برگزاری هفته اجتماعی ، برای نخستین بار در گیلان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: یونس رنجکش در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی اظهار داشت:مسائل اجتماعی دارای گستردگی خاصی است که غفلت از آن می تواند آسیب های مختلفی را در جامعه ایجاد کند و بر این اساس برجسته کردن این موضوعات برای حساس کردن جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در تقویم کشورمان روز هفدهم مهر ماه به عنوان روز خانواده نامگذاری شده است، این مهم مورد توجه کار گروه اجتماعی و فرهنگی استان قرار گرفته تا با گره زدن مباحث اجتماعی به این روز ، برای اولین بار در کشور مقدمات برگزاری هفته اجتماعی فراهم شود.

دبیر کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استانداری گیلان یادآور شد: حساسیت و مشارکت دستگاه های اجتماعی – فرهنگی در این موضوع با محوریت قرار دادن خانواده به عنوان هسته اصلی اجتماع می تواند شرایط تحکیم خانواده را با حساسیت بخشی در جامعه فراهم نماید.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن روز خانواده در هفته سوم مهر ماه تصمیم گرفته شد از دهم لغایت هفدهم مهر ماه در گیلان هفته اجتماعی نامگذاری شود تا با تاکید بر مباحث مربوط به خانواده و مسائل اجتماعی گامی در مسیر تولید نشاط اجتماعی در جامعه برداشته شود.

رنجکش ادامه داد: در این هفته می توان با آموزش های مربوط به کاهش اسیب های اجتماعی و دور نمودن نهاد خانواده ها از ناهنجاری هایی چون طلاق، اعتیاد، خودکشی و … اقدامی در کاهش اسیب های اجتماعی انجام داد تا شادابی در جامعه احیا و نهادینه گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجاییکه یکی از محورهای مهم برنامه ششم توسعه با موضوع و محور توسعه اجتماعی تهیه می شود، در طرح ابداعیاداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان این ظرفیت وجود دارد که برنامه های این هفته در صورت تاثیرگذاری درست به صورت یک طرح ملی در کشور اشاعه پیدا کند.

وی اضافه کرد: در این هفته تلاش می شود تا برای ایجاد نشاط اجتماعی از ظرفیتهای موجود در دستگاه های اجرایی استان بهره مند شویم و در این میان نقش سازمانهای مردم نهاد پررنگ خواهد بود.