هسته مرکزی مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSE) در سطح واحدهای صنعتی و معدنی گیلان تشکیل شد.

به گزارش نداي گيلان: مسئول اداره ایمنی، بهداشت، انرژی و محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اهداف تشکیل هسته مرکزی HSE در سطح واحدهای صنعتی و معدنی استان گفت: با توجه به حساسیت‌های زیست محیطی و طبیعت گیلان، تلاش در راستای کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی و معدنی و برخورداری صنایع سبز و سازگار با محیط زیست از حمایت‌های قانونی، هسته مرکزی HSE در گیلان تشکیل است.

فرشته حسین‌زاده از فراخوان مدیران HSE واحدهای صنعتی و معدنی استان برای حضور در جلسات هفتگی این هسته تخصصی در گیلان خبر داد و افزود: بررسی مشکلات زیست محیطی، مشکلات و چالش‌های ایمنی، بهداشت و انرژی ۴ محور اساسی و مورد تأکید در هسته مرکزی HSEسازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان است.

مسئول اداره ایمنی، بهداشت، انرژی و محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی و معدنی می‌توانند در این جلسات، مشکلات و پیشنهادات خود را با محوریت مسایل زیست محیطی، بهداشت، ایمنی و انرژی را انعکاس دهند و این اداره نسبت به انعکاس موارد مطروحه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و دریافت راهکارهای حل موانع اقدام خواهد نمود.

وی همچنین از فراخوان ثبت نام انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی جهت برگزاری هفدهمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در سال جاری خبر داد و افزود: به منظور تشویق واحدهای صنعتی و خدماتی پیشتاز در راستای حفظ محیط زیست و نیز ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین واحدهای صنعتی و خدماتی کشور و انتقال تجارب مدیران موفق در زمینه کنترل و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، فراخوان هفدهمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز آغاز شده است.

حسین‌زاده با تأکید بر پایان مهلت تکمیل این فرم‌ها تا ۱۵ آبان ماه ۹۴ تصریح کرد: فرم‌های این فراخوان از طریق پورتال سازمان صنعت، معدن و تجارت به آدرس http: //gil. mimt. gov. ir و یا پورتال سازمان حفاظت محیط زیست به آدرس http: //www. doe. ir قابل دسترسی است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و فعالان بخش صنعت و معدن استان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۴۲۸۹۱۶ داخلی ۲۰۵ تماس حاصل کنند.