مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه به علت زمان کوتاه نگهداری خون و پلاکت نیازمند به روز کردن بانک خون در هر ۵ یا ۷ روز هستیم گفت : گیلان به اهدای پلاکت با تمام گروه های خونی مثبت شامل A، B، AB و O مثبت نیاز مبرم دارد.

به گزارش ندای گیلان،مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه به علت زمان کوتاه نگهداری خون و پلاکت نیازمند به روز کردن بانک خون در هر ۵ یا ۷ روز هستیم گفت : گیلان به اهدای پلاکت با تمام گروه های خونی مثبت شامل A، B، AB و O مثبت نیاز مبرم دارد.

گیتی ایزدی پور همچنین از همه گروه‌های خونی خواست با اهدای خون به کمک بیماران نیازمند بشتابند.

وی افزود : با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است از اهدا کنندگان همه گروه های خونی به خصوص گروه خونی A مثبت در گیلان نیاز فوری داریم.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از اهداکنندگان خواست برای اهدای پلاکت با تمامی گروه های خونی مثبت و اهدا خون در گروه خونی A مثبت به پایگاه انتقال خون رشت در میدان فرهنگ مراجعه کنند.

گیتی ایزدی پور گفت : اهداکنندگان خون برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدای خون می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳ و در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند و برای نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.

گیلان به علت گردشگر پذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.