مدیرکل انتقال خون استان گیلان با اشاره به اینکه گیلان 7درصد جمعیت تالاسمی را دارد افزود: مجهزترین سامانه اهدا خون در مرکز استان راه اندازی شد تا به اهدا کنندگان نزدیکتر شویم.

به گزارش ندای گیلان،احمد مرادی صبح امروز با بیان اینکه فلسفه وجودی انتقال خون با اهداء کنندگان است افزود: استان گیلان جزء 3 استان سالمند و از استان های پرمصرف خون است.

وی با بیان اینکه در استان 4 سانتر فعال جراحی قلب داریم افزود: یک جراحی قلب به 4 واحد خون نیاز دارد و انجام این پروسه ممکن نیست مگر با کمک اهدا کنندگان.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه 6 نفر از مدافعان حرم گیلان از اهداکنندگان خون استان بودند ادامه داد: این امر نشان می دهد که مشکلات بیماران برای مردم همیشه در صحنه گیلان از قابل اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه گیلان 7درصد جمعیت تالاسمی را دارد افزود: مجهزترین سامانه اهدا خون در مرکز استان راه اندازی شد تا به اهدا کنندگان نزدیکتر شویم.

مرادی در ادامه از دریافت رایگان اتوبوس از منطقه آزاد خوزستان به گیلان خبر داد و گفت: 82هزار واحد تحت پوشش اهدا کننده خون هستند.

وی درخصوص پالایشگاه خون گفت : زمین جهت احداث پالایشگاه خریداری شده است و درحال پیگیری است.

مرادی با بیان اینکه فاویسمی یکی از دغدغه های استان گیلان است و درمان فاویسمی فقط نیازمند خون است افزود: پتانسیل استان گیلان بالاست و اگر مردم به عنوان بسیج همگانی به اهداء خون کمک کنند مشکلات این استان حل خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 7 پایگاه انتقال خون در شهرستان رشت وجود دارد./ایسنا