طی مراسمی از زحمات ۳ ساله دکتر احمد مرادی قدردانی و دکتر بابک پاکدل خوش اخلاق به عنوان مدیرکل جدید انتقال خون گیلان معرفی شد.

به گزارش ندای گیلان،بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید انتقال خون گیلان گفت: سالانه ۷۷ میلیون واحد خون در دنیا اهدا می‌شود که ۲ میلیون و صد هزار سهم ایران است.

وی به حضور اهداکنندگان خون در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اهدای خون در کشور ما به ۵۰ میلیون واحد اهدایی رسیده است که آمار بسیار خوبی است.

مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه گیلان یکی از بهترین استان‌ها از نظر اهدای خون است، اظهار داشت: ۷ درصد بیماران تالاسمی کشور در گیلان هستند که تامین خون آن‌ها به عهده انتقال خون گیلان و مردم این استان است.

حاجی بیگی همچنین با اشاره به اینکه حضور جوانان برای اهدای خون بسیار مهم است، افزود: ۹۰ درصد اهدا کنندگان خون از گروه‌های خونی مثبت و ۱۰ درصد هم منفی است که AB منفی جزء کمیاب‌ترین گروه‌های خونی است.

وی از مردم درخواست کرد: برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند، چراکه گروه‌های خونی منفی، بسیار کم و نیاز فراوانی به این گروه خونی وجود دارد.

در این مراسم از زحمات ۳ ساله دکتر احمد مرادی قدردانی و دکتر بابک پاکدل خوش اخلاق به عنوان مدیرکل جدید انتقال خون گیلان معرفی شد.

YJC/