پویش نذر خون در ماه محرم و صفر برای کمک به تأمین نباز خونی بیماران در همه پایگاه‌های انتقال خون این استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،بابک پاکدل، مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: پویش نذر خون در ماه محرم و صفر برای کمک به تأمین نباز خونی بیماران در همه پایگاه‌های انتقال خون این استان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: ۱۱ پایگاه ثابت انتقال خون در شهر‌های رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، انزلی، فومن، تالش، رودبار، املش و آستارا آماده دریافت خون اهدایی شهروندان هستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه رشت ۳ پایگاه ثابت خون دارد، اظهار داشت: سامانه خونگیری پیاده راه شهرداری رشت در روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۴، پایگاه مرکزی در میدان فرهنگ در روز‌های غیرتعطیل از ساعت ۸ تا ۱۹ و در روز‌های تعطیل ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و همچنین اتوبوس ثابت خونگیری در فلکه یخسازی در روز‌های غیرتعطیل ۹ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و ۴۵ دقیقه آماده ارائه خدمات به اهداکنندگان خون هستند.

پاکدل همچنین ادامه داد: پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های انزلی، تالش، آستارا، فومن، رودسر و لنگرود روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۴ آماده خونگیری است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان املش فقط در روز‌های فرد از ساعت ۹ تا ۱۳ به اهداکنندگان خون خدمات داده می‌شود، گفت: پایگاه انتقال خون لاهیجان هم در روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۹ به روی اهدا کنندگان خون باز است.

مدیرکل انتقال خون گیلان تصریح کرد: اهداکنندگان خون برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳ و در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند و برای نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.

گیلان به علت گردشگر پذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.