محمدحسین قربانی در نشستی که با حضور اصحاب رسانه در علوم پزشکی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت می‌توانند با نقد صریح خود منشا تحولات در استان و کشور باشند.

ندای گیلان:محمدحسین قربانی در نشستی که با حضور اصحاب رسانه در علوم پزشکی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت می‌توانند با نقد صریح خود منشا تحولات در استان و کشور باشند.

وی، اجرای نظام تحول سلامت در کشور را از اقدامات ارزنده دولت دانست و افزود: پرداخت هزینه‌های بهداشت و درمان، از سوی مردم، در مراکز درمانی به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

قربانی، با اشاره به اینکه در سال‌های قبل، سلامت در اولویت کار دولت قرار نداشت، گفت: امروز این بخش به اولویت دوم دولت تبدیل شده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس، با اشاره به اختصاص بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان اختصاص در سال جاری، عنوان کرد: همدلی مجلس و دولت باعث پایداری طرح تحول نظام سلامت خواهد شد.

وی، گفت: تاکنون اکثر منابع مالی برای بخش درمان هزینه شده است و لازم است به سمت پیشگیری و بهداشت حرکت کنیم.

قربانی، با بیان اینکه امروزه بیمه‌ها به بنگاه تجاری تبدیل شده‌اند، بر لزوم رفع این مشکل تاکید کرد.

وی، با اشاره به مشکلات موجود در پرداخت بیمه‌های تکمیلی، بیان کرد: باید نظارت‌ها در این بخش افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به دست و پنجه نرم کردن گیلان با معضل پسماند، اظهار کرد: همچنان گزارش‌ها حکایت از ضعف تجهیزات زباله سوز بیمارستان‌ها دارند.

وی، عملکرد دانشگاه علوم پرشکی گیلان را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و افزود: این دانشگاه توانسته است از بین ۵۱ واحد علوم پزشکی کشور به رتبه پنجم دست یابد.

قربانی، به وضع طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: اجرای پایلوت این طرح با ضعف‌هایی همراه بوده است که لازم است اصلاح شود؛ ضمن اینکه باید در راستای نهادینه کردن این طرح در خانواده‌ها نیز تلاش کرد.

وی، از تامین ۹۷درصد از نیازهای دارویی کشور در داخل خبر داد و افزود: با یک عزم ملی باید فرهنگ نادرست استفاده بدون نسخه از دارو‌ها اصلاح شود.