معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نرخ اندک فعالیت اقتصادی زنان چالشی پیش‌روی دولت است.

به گزارش نداي گيلان: شهیندخت مولاوردی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار در جمع خبرنگاران گفت: نرخ اندک فعالیت اقتصادی زنان به چالشی جدی پیش‌روی دولت تبدیل شده است و اگر توجهی به آن نشود، مانع توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون که در آستانه برنامه ششم و در نیمه راه سند چشم‌انداز ۲۰ ساله قرار داریم و با تاکیدی که رهبری بر تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، برون‌نگر و درون‌زا دارد باید از همه ظرفیت‌هایمان بهره ببریم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده در کنار وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های دیگر در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشته است، تصریح کرد: ما از جایگاه ستادی خود وظیفه هماهنگی و مدیریت ظرفیت‌ها را برعهده داریم که این ظرفیت‌ها شامل ظرفیت زنان توانمند و ظرفیت بخش‌هایی می‌شود که این زنان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند که ایجاد کریدور کارآفرینی در این نمایشگاه از جمله این ظرفیت‌هاست.

مولاوردی در پایان تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم تا نگاه نسل جوان به کار را عوض کنیم. به همین خاطر نیز این نمایشگاه با محوریت اشتغالزایی و کارآفرینی و نه اشتغال تشکیل شده است که امیدواریم با اتکا به این برنامه‌ها بتوانیم از همه ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم.