معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: مشمولان فوق دیپلم و بالاتر، روز شنبه دوم اسفندماه 1393 به مراکز آموزشی اعزام می شوند.

سرهنگ 'وهاب محسن نژاد' عصر سه شنبه  گفت: مشمولان فوق دیپلم و بالاتر که موعد اعزامشان روز شنبه دوم اسفندماه 1393 می باشد؛ باید برای اعزام به مراکز آموزشی ساعت هفت صبح تاریخ یادشده در معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان واقع در رشت، بلوار خلیج فارس، جنب اداره منابع طبیعی حضور داشته باشند.

به گزارش ندای گیلان،وی با توضیح ماده 58 قانون وظیفه عمومی اصلاحی بیست و دوم آبان ماه سال 1390 افزود: طبق این قانون برای مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنها بیشتر از سه ماه باشد، شش ماه اضافه خدمت لحاظ می شود.

سرهنگ محسن نژاد اظهار داشت: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنها بیش از یک سال باشد، علاوه بر شش ماه اضافه خدمت، فراری محسوب شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی همچنین دستورالعمل صادره از سازمان وظیفه عمومی ناجا در مورد سربازان متاهل را تشریح و اضافه کرد: سربازان متاهل بعد از سپری نمودن دوره آموزش رزم مقدماتی، می توانند ادامه خدمت خود را در استان محل سکونت سپری کنند.

سرهنگ محسن نژاد ادامه داد: مشمولان متاهلی که مرکز آموزش آنان خارج از استان تعیین شده، می توانند قبل از تاریخ اعزام خود به معاونت وظیفه عمومی استان مراجعه کنند تا با هماهنگی سازمان وظیفه عمومی ناجا و در صورت وجود مرکز آموزش در داخل استان، نسبت به تغییر مرکز آموزش آنها به گیلان اقدام شود.