سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی دانش آموختگان دانشگاه ها را ، چالش های ناشی از نداشتن مهارت در ایجاد یا به دست آوردن شغل خواند.

به گزارش نداي گيلان: یونس رنجکش روز چهارشنبه به مناسبت هفته اجتماعی در مراسم جشن ورودی دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان اظهار کرد: به دلیل وجود بازار نیاز، هرگز بازار کسب و کار تعطیل نمی شود.
وی افزود: بر خلاف تصوری که برخی دارند؛ بازار کسب و کار باید تولید شود و این نیروی انسانی ماهر است که بازار کار تولید می کند.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی جامعه ، نداشتن مهارت دانش آموختگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در ایجاد یا به دست آوردن شغل است.
وی گفت: درصورتیکه این مسئله نادیده گرفته شود، می تواند به تهدیدات مختلف تبدیل شود.
رنجکش اضافه کرد: دانش آموختگان و دانشجویان باید بدانند که اگر تنها به قرار گرفتن در حوزه اشتغال های دولتی امید بسته اند، این امید برای همه برآورده نمی شود چون دولت توان آن را با منابع محدود در اختیار ندارد.
وی تاکید کرد: دانشجویان برای ورود به عرصه کار باید از زمان حضور در دانشگاه، بهترین استفاده را در تجربه اندوزی داشته باشند و همزمان با تحصیل، در اندیشه شغلی مورد نظر و آشنایی و قرارگرفتن در فضای آن باشند.
دهم لغایت هفدهم مهرماه، در گیلان هفته اجتماعی نامگذاری شده است.
روزشمارهای این هفته شامل جامعه، قانون و انضباط اجتماعی؛ جامعه، فرهنگ و هنر؛ سازمان های غیردولتی و افزایش سرمایه اجتماعی؛ کتاب و هویت اجتماعی، رسانه های جمعی و آموزش اجتماعی؛ کودک و حمایت اجتماعی؛ خانواده، جوان، ورزش و نشاط اجتماعی است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ، در شرق گیلان واقع شده و یکی از مراکز مهم آموزش عالی استان محسوب می شود.