مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای گیلان از مصرف 47 درصدی برق توسط مشترکان خانگی در این استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: جمشید طالبی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های برق‌رسانی این شهرستان با اشاره به اینکه 87 درصد از مشترکان برق گیلان خانگی هستند اظهار کرد: 2 هزار و 535 روستای استان دارای برق هستند.

وی از مصرف 47 درصدی برق توسط مشترکان خانگی در گیلان خبر داد و افزود: مابقی برق مصرفی در سایر بخش‌ها است.

طالبی با بیان اینکه تعمیر به‌موقع شبکه‌ها و سرویس‌دهی مطلوب در برق‌رسانی حائز اهمیت است، تصریح کرد: بسیاری از مشترکان در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر هستند و پراکندگی مشترکان سرویس‌دهی را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان به مقام نخست گستردگی توزیع برق استان در کشور اشاره کرد و گفت: رطوبت بالا از مشکلات در گیلان است و موجب خورندگی تجهیزات شده و عمر آن را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به احداث و توسعه شبکه توزیع برق در گیلان، بیان کرد: سال‌های 83 و 86 خسارت سنگینی به دلیل بارش برف به شبکه توزیع برق استان وارد شد و در این زمینه نتوانستیم اعتبارات لازم را جذب کنیم.

طالبی برق بسیاری از شبکه‌ها در استان را به صورت اضطراری دانست و خاطرنشان کرد: بازسازی اساسی شبکه توزیع برق گیلان نیازمند اعتبارات مناسب است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه 70 میلیارد تومان برای بازسازی شبکه‌های توزیع برق سال گذشته در گیلان سرمایه‌گذاری شده است، یادآور شد: به فروشندگان تجهیزات و پیمانکاران برق بدهی بالایی داریم.

وی افزایش یک درجه دما را سبب افزایش 70 مگاواتی برق خواند و اظهار کرد: تابستان امسال گرمای هوای گیلان به 37 درجه رسید و با توجه به رطوبت موجود در هوا این عدد به 46 درجه افزایش پیدا کرد.

طالبی در ادامه به افتتاح 387 پروژه برق‌رسانی در هفته دولت امسال اشاره کرد و افزود: 16 میلیارد تومان برای افتتاح پروژه‌های مذکور اعتبار اختصاص داده شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با تاکید بر استفاده از انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر در استان، بیان کرد: دهه فجر امسال سه روستای رضوانشهر با استفاده از انرژی خورشیدی برق‌دار شدند.

وی از برق‌رسانی به 6 روستا با استفاده از انرژی خورشیدی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر بهترین راهکار برای برق‌رسانی به روستاها با توجه به وجود مشکلات زیست‌محیطی و منابع طبیعی در استان است.

طالبی به فعالیت گروه‌های خط گرم به منظور برطرف کردن مشکل توزیع برق در استان اشاره کرد و گفت: روزانه چهار گروه خط گرم وضعیت شبکه‌های توزیع برق در شهر رشت را رصد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به هزینه 340 میلیون تومانی خط گرم در سال 91 در استان، خاطرنشان کرد: سال گذشته 650 میلیون تومان برای خط گرم در گیلان هزینه شده است.

وی به هزینه 650 میلیون تومانی خط گرم از ابتدای امسال تاکنون در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: شش ماه دوم امسال قرارداد خط گرم با پیمانکاران تمدید می‌شود.