رئیس هیات مدیره جامعه هتل داران گیلان از واگذاری مدیریت و نظارت برنحوه فعالیت خانه مسافرهای گیلان به جامعه هتل داران خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: حسن مهرور اصلی اعلام کرد: مطابق طرح پیشنهادی جامعه هتل داران و براساس بند ۷ مصوبه کنوانسیون رامسر، نظارت، پیگیری و مدیریت خانه مسافرها به جامعه هتل داران استان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه خانه مسافرها به عنوان کوچکترین واحد اقامتی گردشگری نیاز به سازماندهی دارند افزود: این طرح از بیستم مهرماه قابل اجرا است

به گفته مهرور، درصورت همکاری نکردن واحدهای اقامتی – گردشگری، مطابق ماده ۲۳ قانون ایرانگردی و جهانگردی با واحدهای اقامتی متخلف برخورد قانونی می شود.

وی در ادامه به پیاده روسازی خیابان های منتهی به میدان شهدای ذهاب(شهرداری) که از سوی شهرداری رشت درحال اجراست  اشاره و تصریح کرد: مخالفتی با اصل پیاده روسازی وجود ندارد اما این پروژه نباید منجر به متضرر شدن تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها و مسافرخانه هایی که در این خیابان ها قرار دارند شود.

مهرور با بیان اینکه این طرح نیاز به بازنگری دارد یادآور شد: از سوی شهردار رشت قول همکاری درخصوص بازنگری های لازم در اجرای این طرح  و درنهایت جلب رضایت هتلداران داده شده است.

رئیس هیات مدیره جامعه هتل داران همچنین با انتقاد از وضع عوارض محلی برهتل ها، که در شورای قبلی شهررشت به تصویب رسید افزود: مطابق ذیل ۱ ماده  ۵۰قانون مالیات برارزش افزوده، کلیه کسانی که مشمول پرداخت ارزش افزوده هستند از پرداخت عوارض محلی که از سوی شوراهای شهر در نظر گرفته شده معاف هستند.

مهرور ادامه داد: با توجه به پرداخت ارزش افزوده از سوی هتل ها، وضع عوارض محلی از سوی شورای شهر رشت در دوره قبل تخلف محسوب شده و مصوبه شورای شهر باید ابطال شود.