مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: اقلام تبلیغاتی گردشگری گیلان به چاپ رسیده و آماده توزیع بین مسافران است.

به گزارش ندای گیلان، رضا علیزاده عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات انجمن‌های صنفی گردشگری گیلان با اشاره به اینکه تبدیل گردشگری به فرصت اقتصادی رویکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است اظهار کرد: تمام لایه‌های اجتماعی باید بتوانند از منافع اقتصادی گردشگری بهره‌مند شوند.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ارتقای توانمندی مدیران گردشگری گیلان در نیمه دوم سال 93 اشاره کرد و افزود: گردشگری فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان است.

علیزاده با تاکید بر کیفی‌سازی ارائه خدمات تاسیسات گردشگری گیلان، بیان کرد: مدیران گردشگری لوازم سخت‌افزاری برای ورود گردشگران به استان را آماده کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان آگاهی گردشگران از نقاط مختلف استان را حائر اهمیت عنوان کرد و گفت: اقلام تبلیغاتی گردشگری استان به چاپ رسیده و آماده توزیع بین مسافران است.

وی با بیان اینکه نگاه تخصصی به موضوع گردشگری در دفاتر خدماتی گیلان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: نوروز سال 94 موزه میراث روستایی مرکز فعالیت گردشگری استان تعیین شده است.

علیزاده در ادامه به تشکیل کمیته‌های 9گانه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: کمیته خدمات و حمل و نقل با مسئولیت اداره کل و راه و شهرسازی گیلان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان کمیته خدمات امداد و نجات را با مسئولیت جمعیت هلال‌احمر استان خواند و اظهار کرد: کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک با مسئولیت اداره کل سیاسی امنیتی استانداری گیلان تشکیل شده است.

وی مسئولیت کمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به عهده شهرداری رشت دانست و بیان کرد: کمیته خدمات اسکان و رفاه با مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تشکیل شده است.

علیزاده مسئولیت کمیته نظارت و تنظیم بازار را به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عنوان کرد و افزود: مسئولیت ارزیابی و عملکرد و رسیدگی به شکایت‌ها به عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه مسئولیت کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست به عهده اداره کل بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان است، تصریح کرد: مسئولیت کمیته آمار به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ضمن اینکه صدا و سیمای مرکز گیلان مسئولیت اطلاع‌رسانی و تبلیغات اجرایی هماهنگی خدمات سفر در استان را به عهده دارد.