مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت : نرخ یابی از مناطق مختلف استان نشان می دهد سطح قیمت خرید برنج از کشاورزان نسبتا خوب است که این نشان دهنده ثبات نسبی در بازار است.

به گزارش نداي گيلان: علی اکبر منصوری شنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان رشت ، افزود : در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم شلتوک، حدود سه هزار تومان و برنج هم هر کیلو بین شش تا هفت هزار و 200 تومان برای رقم هاشمی در بازار قیمت دارد.
وی ادامه داد : در صورت بروز مشکلات احتمالی برای خرید برنج شالیکاران دولت برنامه خرید توافقی را دنبال می کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت بیمه را یکی از پشتوانه های تضمینی برای جلوگیری از زیان کشاورزان عنوان کرد و گفت : کشاورزان این شهرستان با مشکلاتی چون خوابیدگی برنج ، خشکسالی و یا بارندگی در زمان نامناسب روبرو می شوند از اینرو سال 94، 19 هزار و 649 هکتار از مزارع برنج معادل یک سوم مزارع شهرستان رشت بیمه شدند.
وی با اشاره به عملکرد جهاد کشاورزی شهرستان رشت ادامه داد : با توجه به نگرانی هایی که در تامین آب داشتیم ، با حفر 34 حلقه چاه عمیق و پروژه های کوچک متعدد و خطوط انتقال آب در مجموع 30 پروژه با هزینه 450 میلیون تومان اقداماتی را برای رفع آب کشاورزی در شهرستان رشت انجام دادیم.
منصوری با اشاره به مزایای برداشت مکانیزه برنج گفت : امسال 10 هزار و 266 هکتار از سطح اراضی کشاورزی این شهرستان با بیش از 300 دستگاه ماشین نشاکار زیرکشت مکانیزه رفت.
وی افزود : حدود 24 درصد از برداشت برنج در شهرستان رشت به صورت مکانیزه، 46 درصد نیمه مکانیزه و 30 درصد برداشت دستی انجام شد.
منصوری با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی در شش ماهه دوم سال اظهار کرد : تجهیز و نوسازی 350 هکتار از اراضی شهرستان را شروع می کنیم.
وی با بیان این که از 10 هزار هکتار مصوب شده نوسازی و تسطیح اراضی سه هزار و 200 هکتار مربوط به شهرستان رشت است، تصریح کرد : در صورت تامین شدن اعتبارات حرکت بزرگی در کشاورزی انجام خواهد شد.
شهرستان رشت 80 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان 64 هزار هکتار اراضی شالیزای است .

****
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: این هفته فرصت مناسبی برای تبیین و انتقال ارزش های مقاومت به نسل جوان است.
مجید دو هندو شنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان رشت با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس در 31 شهریورماه افزود : یکی از کارهای بزرگ ما در این هفته گرامیداشت این ایام و تبیین و انتقال فرهنگ ایثار ومقاومت به نسل آینده است.
وی افتتاح نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس را یکی از برنامه های سپاه ناحیه مرکزی رشت عنوان و بیان کرد : همزمان با افتتاح این نمایشگاه هفت شب برنامه ای تحت عنوان ستارگان درخشان با برنامه های اثرگذار و با حضور مردم در این مکان برگزار خواهد شد.
31 شهریورماه مصادف با حمله رژیم بعثی عراق به سرزمین ایران آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است