پورحسن گفت:در استان گیلان به‌علت وجود رسانه‌های زیاد و قوی، بازپخش مسئله اهورا گسترده بود و رسانه‌ها در مواردی در بازپخش این قضیه زیاده‌روی کرده و از رسالت اصلی خود غفلت کردند.

به گزارش ندای گیلان از تسنیم،علی پورحسن  در میزگرد خبری با موضوع آسیب شناسی کودک آزاری در ایران کودک ‌آزاری را یکی از معضلات امروز کشور بیان کرد و عنوان داشت: کودک آزاری تنها مختص به ایران ‌نیست و تمام جهان قوانین خاصی برای این جرم پیش‌بینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کار رسانه‌ای باعث شده است که مسئله کودک آزاری بیش از پیش نمایان شود اعلام داشت: علت اصلی کودک آزاری فقر فرهنگی و اقتصادی است و دولت باید سطح معیشت مردم را به جایی برساند که هیچ شخصی در اثر فقر معیشتی به سمت بزهکاری نرود‌‌.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به اینکه والدین اکثراً کتک زدن فرزندان را کودک‌آزاری تلقی نمی‌کنند بیان داشت: این امر ناشی از فقر فرهنگی است که مسئولیت بخشی از آن به دولت برمی‌گردد و بخشی نیز بر عهده رسانه‌ها است.

پورحسن با اعلام اینکه کودکان کار در سطح کشور در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند اعلام کرد: بحث کودک آزاری از نگاه تیزبین رسانه‌ها دور مانده است اما رسانه‌ها تنها به بخش آمار و ارقام در این زمینه پرداخته‌اند.

وی اظهار داشت: در زمینه آمار آسیب‌های اجتماعی مختلف در سطح کشور، این آمارها بسیار نزدیک به هم هستند و با به وجود آمدن یک معضل در سطح یکی از استان‌های کشور مشکلاتی به‌دنبال آن در استان‌های دیگر به وجود می‌آید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه مسئله اهورا نه تنها گیلانیان بلکه کل کشور را متاثر کرد افزود: در استان گیلان به‌علت وجود رسانه‌های زیاد و قوی، بازپخش مسئله اهورا گسترده بود و رسانه‌ها در مواردی در بازپخش این قضیه زیاده‌روی کرده و از رسالت اصلی خود غفلت کردند.

وی با بیان اینکه علل و عوامل بزهکاری‌های اجتماعی در زمان‌های مختلف فرق می‌کند گفت: قطعاً ریشه تمام بزهکاری‌های اجتماعی در استان گیلان و کشور فقر فرهنگی و اقتصادی است و با کم کردن این معضلات و بالابردن سطح آگاهی جامعه سطح طلاق و کودک آزاری و دیگر آسیب‌های اجتماعی کم می‌شود.

پورحسن با اشاره به ابعاد دیگر کودک آزاری ازجمله کودک آزاری روحی و فکری کودکان خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد افرادی که برای تحصیل به تهران و شهرهای دیگر می‌روند دچار مشکل می‌شوند زیرا ارتباط اجتماعی مناسب نداشته و به‌شدت به خانواده وابسته هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اعلام اینکه جامعه ایران جامعه سنتی است که با تحولات فرهنگی صورت گرفته در آن دچار انزوا شده است گفت: بهبود روابط اجتماعی و رفت و آمد فامیلی که در گذشته نه جندان دور در کشور وجود داشت جلوی بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی را می‌گیرد.