مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۵۴۳ مهد کودک زیر نظر این اداره کل در شهر‌ها و روستاهای استان آماده آغاز سال آموزشی هستند، گفت: از این تعداد ۲۹۷ مهد حائز دریافت ستاره شدند.

به گزارش نداي گيلان:  محمدرضا پارسی گفت: هدف از ستاره‌دار شدن مهد‌های کودک ارتقا کیفیت مهد‌ها در طول زمان، ایجاد بستری مناسب برای رشد همه‌جانبه کودکان، ارج نهادن به تلاش و فعالیت مهد‌های پویا و… است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۶ هزار کودک امسال در مهدهای کودک گیلان نگهداری می‌‏شوند، افزود: با احداث و راه‌اندازی مهدهای جدید، در حال افزایش ظرفیت مهد‌ها هستیم.

پارسی خاطرنشان کرد: مهدهای کودک مکانی برای شکل گیری شخصیت کودکان می‌باشد و حساسترین زمان آموزش، در دوران مهدکودک است و لذا بهزیستی تمامی تلاش خود را بکار خواهد بست تا نظارت مطلوب در نحوه فعالیت آنان انجام پذیرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان یکی از راههای نظارت را، ارائه راهبردهای کلی دانست و افزود: در این راستا تعیین محتوای آموزشی را بهزیستی برعهده گرفته تا بصورت یکسان آموزش‌ها هماهنگ و با توجه به تفاوت‌های فرهنگی مناطق مختلف گیلان صورت پذیرد.

وی یکی دیگر از اهداف نظارت را، رسیدگی به شکایات از مهد‌ها دانست و بیان داشت: بنا به تجربه، این شکایات یا در مورد شهریه دریافتی است و یا در مورد محتوای کاری و لذا تمامی مهدهای کودک موظفند لیست شهریه مصوب را در مکانی مناسب جهت رؤیت اولیاء قرار دهند.

پارسی درمورد شکایات اولیاء از محتوای کاری و ارتباط مسئولین مهد با اولیاء کودکان نیز افزود: خانواده‌ها همواره نگرانی‌هایی در این زمینه دارند و کودکان نیز از آسیب پذیر‌ترین افراد جامعه هستند و به همین جهت ما تمامی تلاش خود را برای پیشگیری از تحلفات انجام می‌دهیم اما درصورت بروز تخلف، با بررسی کار‌شناسانه و دقیق و درصورت اثبات موضوع با مهد متخلف به‌‌ همان میزان برخورد خواهیم کرد.