سید محمد تقوی عضو اسبق شورای شهر فومن و مردی که علاوه بر خدمت به مردم مدال جانبازی انقلاب رو هم به گردن دارد.

به گزارش نداي گيلان: شاید پیامها و حرف و حدیث های دوستان خبرنگار تلنگری شد تا یادی داشته باشیم از این سید دوست داشتنی و همیشه خندان فومن که گرچه به خاطر ضعف شدید به جامانده از گاز خردل روی اعصابش توانش کم شده بود ولی ما رو با همون لبخند همیشگی پذیرا شد و اونقدر گرم استقبال کرد که یاد شعارهای دوره انتخاباتش افتادم ((من شیمی سیدم…))

سید محمد تقوی متولد ۱۳۴۹ در شهر فومن است که دو دوره عضو شورای اسلامی شهر فومن بوده است… .

سید محمد تقوی در گفت‌وگویی اظهار داشت: وقتی که ۱۶ سال سن داشتم وارد جبهه شدم و جمعا ۲۱ ماه در جبهه بوده ام ، دو دوره عضو شورای اسلامی شهر بودم. همیشه سعی کردم مرحمی برای درد مردم باشم . اگر کسی با چشم گریان پیش من می آمد سعی می کردم با لب خندان از نزد من برود و همیشه کاری برای کسی انجام می دادم می گفتم : خدایا شکر ، تو خشنود باشی و من رستگار .

وی گفت: سادات همیشه مظلوم واقع شدند و مظلومترین سادات ، امام حسین(ع) است. ما هم مورد بی مهری دوستان قرار گرفتیم ولی اشکال ندارد . چون من با خدای خودم معامله کردم .

تقوی افزود: در عملیات نصر۴ از ناحیه سر و پا مجروح شدم و در عملیات والفجر۱۰ شیمیایی شدم .

سید محمد تقوی در خصوص شیمیایی شدنش گفت: یه حاج آقایی به اسم حاج آقا حسینی که برای تبلیغ و تدریس دروس دینی آمده بود به جبهه . وقتی شیمیایی زدند من ماسکم را به او دادم و خودم چفیه را به روی صورتم گرفتم . چفیه خشک بود و گاز خردل از آن نفوذ کرد. بعد با لبخندی گفت: روزانه ۱۶ قرص می خورم …. در ماه نزدیک به ۵۰۰ تا … دکتر برای من سه ماه بستری شدن در بیمارستان تجویز کرد ولی … پول نداشتم برای بستری شدن .

وی گفت: وقتی با خدا معامله می کنی دلخوشیت میشود خوشحالی مردم . برای همین در شورا به دنبال سیاسی کاری نبودم. اصلا عنوان شورای شهر بودن برای من مهم نبود من به دنبال رفاقت و دوستی با مردم شهرم هستم و همیشه به این مسئله پایبند بودم.

الان هم خدا را شکر می کنم ، فقط از مسئولین انتظار داشتم به عنوان یک شهروند به من توجه کنند. بد ترین دوران من بعد از شورای شهر بود .

عضو سابق شورای شهر فومن با اشاره به پل ورودی فومن گفت: در دوره اول شورای شهر این بحث مطرح شد که ما مخالفت کردیم و در دوره دوم شورا این کار صورت گرفت اصولا پل شهر را نابود کرد و پل یعنی شهر را نابود کردن.

وی با اشاره به اینکه در زمان ریاست جمهوری اصلاحات نامه نوشتم که شهر از گل افزان باشد تا شهر توسعه یابد گفت: فرمانداران غیربومی فومن را نابود کردند.

سید محمد تقوی افزود : در زمان سرپرستی ملت دوست و در روز معارفه احمد قدیمی بعنوان شهردار فومن درختان ورودی شهر به بهانه احداث پل قطع گردید.

تقوی با اشاره به اینکه روستاهای ۱۶ گانه را از شهر فومن گرفتند گفت: عامل اصلی ساخت پل آقای پاینده فرماندار وقت شهرستان فومن بود

وی گفت: دادگاه بر اساس گزارش سازمان بازرسی استان گیلان ۱۹ ماه حبس و ۵۰ میلیون جریمه برای ما (اعضای شورای دوره سوم) بریده است که اینجانب به قاضی محترم پرونده اعلان داشتم که تاکنون چیزی نخورده ام و یک دانه گندم مال حرام نبرده ام و فقط سه خط موبایل به نام خود دارم و و ضع زندگی ام نیز مشخص است که هم اکنون مستاجر هستم.

عضو دوره سوم شورا گفت: من جانباز هستم و در عملیات نصر ۴ در غرب و جنوب اولین عملیات بود که شرکت کردم ۱۶ سال و ۴ ماه داشتم که بعنوان بسیجی وارد جبهه شدم و در تاریخ ۶/۴/۶۶ در عملیات نصر ۴ در شهر ماهوت عراق بر اثر موج انفجار و ترکش خمپاره از نواحی کمر ، کف پای چپ ، پیشانی و ابروی چپ مجروح گردیدم که ۱۰ درصد جانبازی دارم.

وی افزود: در ۶ سال شورا ۵ سال هیات رییسه بوده ام که یکسال ریاست و ۴ سال نایب رئیسی شورا را برعهده داشتم و همچنین مدیرعامل باشگاه شهرداری و ۴ سال مدیرعامل سهام عدالت شهرستان فومن بودم و ۴ سال در کمیسیون ماده ۱۰۰ ، یکسال کمیسیون ماده ۵ حضور داشتم.

تقوی خاطرنشان کرد: در ۲ نهاد شلوغ خدمت نموده ام که همیشه برخورد خوب داشته ام و کسی که به اتاقم می آمد دلخور که هیچ بلکه با لبی خندان و امیدوار بیرون می رفت.

وی گفت: آقای عباسقلیزاده را از قبل می شناسم اما نمی دانم چرا در فومن کند کارها صورت می گیرد البته شهرداری فومن منبع درآمد ندارد اعضای شورا در فکر پاسخگویی به یکدیگر هستند و وقتشان را اینطور می گیرند.

تقوی گفت: در زمانی که آقای اکبرزاده معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری را برعهده داشتند توانستیم امتیازات خوبی بگیریم و بنده بارها با ایشان دیدار نمودم که البته همیشه لطف داشتند مثلا توانستیم با کمک ایشان شهرک امام خمینی (ره) را آسفالت نماییم.

وی با اشاره به مشکلات و بیماری خود گفت: شهرستانهای فومن و شفت دارای نماینده است اما کارهای بنده را آقای جعفرزاده نماینده مردم رشت انجام می دهد و ایشان پیگیر مشکلات ایثارگران است.

وی گفت: برای آقای میرزایی نماینده سابق نیز فعالیت نموده ام اما یکبار به منزل من نیامده است.

وی گفت: شهر فومن خوابیده است و به دوستان شورا شهر اعلام نموده ام که دیگر زمان حرف تحویل مردم دادن نیست مردم از این شورا انتظار بیشتری داشتند. ما هم در شورای سوم اختلاف نظر و سلیقه داشتیم اما اینطور و در این دیگر نبود. پیشنهاد دارم شهرداری یک معاونت اقتصادی داشته باشد. ما در دوره گذشته ۱۳۶ میلیون برای فوتبال هزینه نمودیم و تیم فوتبال تشکیل دادیم زیرا اعتقاد داشتیم دو مساله ورزشی و فرهنگی فومن را معرفی می نماید. من سید ، فومن ، مردمش و جوانانش را دوست دارم و دل ام برای این شهر می سوزد.

 

وی گفت: در زمانی که روحی شهردار بود مشکل مالی نداشتیم و حقوق پرسنل سروقت پرداخت می شد اما امروز اینگونه نیست.

سید محمد تقوی گفت: من در وسط شهر بزرگ شده ام در خیابان امام اما امروز در ورودی کاس احمدان مستاجر هستم ، سید همان سید است چطور شده است که مهمانان و مسئولین مقام پرست هستند فرق سید شورا یا غیرشورا در روز عید سعید غدیر خم چیست که مسئولین قبلا می آمدند اما امروز دیگر نمی آیند ، فومن دارای شخصیت بسیار بزرگی چون آیت الله العظمی بهجت فومنی است و دارای گل آقای فومنی و شیون فومنی است پس نباید اینگونه باشد چرا ما همه اش طمع می کنیم ، من سرازیری قبر را قبول دارم و از خدا می ترسم.

وی افزود: من بسیجی شهرم و مشکل دارم و بیشتر انتظار دارم اما مسکن بسیجیان فومن را ساختند و کسانی که رنگ جبهه و جنگ را ندیده اند به آنان تعلق گرفت و من از نهادهای مربوط در این هفته مبارک دفاع مقدس انتظار دارم که پیگیری نمایند و اقدامی کنند.

سید محمد تقوی گفت: تاکنون هزینه های زیادی در مسایل جانبازی انجام داده ام و سختی زیاد کشیده ام که البته جا دارد از آقای بهروز محمدی و پرسنل زحمتکش بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فومن تشکر نمایم و آرزو می کنم جدم پشتیبان این عزیزان باشد اما گلایه دارم از اینکه بنده به نماینده فعلی رای داده ام اما ایشان به من حتی سر هم نمی زند که البته من از ایشان انتظار بیش از این دارم.

عضو دوره سوم شورا گفت: از شهردار و شورای شهر به دلیل نگاه ویژه ای که در عید گذشته به من داشتند تشکر دارم اما من انتظار دیدار معنوی دارم نه دیدار مالی.

تقوی در پایان گفت: در ماه ۶۵۰ عدد قرص می خورم که اگر نخورم بدنم خشک می شود که جا دارد از همسرم که پرستاری من جانباز را می کند تشکر کنم./

سید-محمد-تقوی-1 سید-محمد-تقوی-2