عاطفه ابراهیم پور به ندای گیلان گفت:بنده اعتقاد دارم هرجا که سختی کشیدم، خیلی زود نتیجه مثبت آن را در زندگی دیده ام. اگر امروز برای تحصیل، رسیدن به جایگاه شغلی بالاتر، کمک به خانواده و غیره در رنج هستیم، این رنج، سازنده پایه های یک زندگی ارزشمند است.

ندای گیلان-نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته ندای گیلان در شنبه ها با زنان موفق یک بانوی فعال در حوزه اقتصادی و نظام بانکی است.

 

لطفا خودتان را معرفی کنید و از سوابق تحصیلی و حوزه فعالیت تان بفرمایید.

 

سلام و عرض ادب خدمت حضرتعالی و مخاطبین فهمیم سایت ندای گیلان عاطفه ابراهیم پور هستم، دانش آموخته دکتری مدیریت از دانشگاه خوارزمی تهران و معاون شعبه مرکزی یکی از بانک های استان.
دوران دبیرستان را در مدرسه نمونه دولتی فاطمیه رشت در رشته ریاضی و فیزیک به اتمام رساندم.
کارشناسی و کارشناسی ارشد را به ترتیب در رشته مدیریت صنعتی و مدیریت بازرگانی در دانشگاه گیلان گذرانده و در رشته مدیریت دولتی از دانشگاه خوارزمی تهران فارغ التحصیل شدم.

 آرزوی شما ازکودکی چه بوده وآیا ازجایگاه امروز خود راضی هستید؟

 

آرزوی بنده از کودکی با تمام ذهن کودکانه تبدیل شدن به یک انسان مفید بود، یک منِ بهتر. در دنیای کودکی با رسیدن به جایگاه شاگرد ممتاز مدرسه و مجری برنامه های فرهنگی به این آرزو جامه عمل پوشاندم و امروز با تحقق بخشیدن به نقش همسر و مادری همراه، مدیریت هرچه بهتر محیط کار، ورود به عرصه مطبوعات و مطالعه مداوم جهت ارتقاء سطح فکری و فرهنگی، تلاش می کنم در عرصه رقابت با منِ دیروز، منِ امروز بهتری بسازم.
در پاسخ به قسمت دوم سوال شما باید عرض کنم دو اصل مبنای فکری بنده را می سازد و سرلوحه فعالیتم است؛ اول: تنها چیزی که در دنیا باعث موفقیت است، داشتن جسارت است و دوم: الماس حاصل فشار بیش از حد است، اگر شهامت تحمل فشارهای زندگی در زمینه های مختلف علمی، شغلی، اجتماعی و غیره را داشته باشیم می توانیم زنگار وجود را صیقل داده و به مثابه الماس درخشان گردیم.
باوجود اینکه رزومه تحصیلی و شغلی بنده مبیّن سال ها تلاش بی وقفه، از خود گذشتگی و صرف نظر کردن از لذت های زودگذر بوده، با این اوصاف ضمن رضایت نسبی از جایگاه فعلی برای رسیدن به جایگاهی که بتوانم در عرصه وسیع تری مثمر ثمر واقع شوم، دست از تلاش برنخواهم داشت.

چه چیزی یا چه کسی وقتی حالتان بداست ، حالتان راخوب میکنند؟

خانواده بعنوان کانون التیام بخش آلام در کنار مطالعه کتاب های مورد علاقه و گوش دادن به موسیقی اصیلِ ایرانی بعنوان اهرم های تجدید قوا به از نو برخاستن و ساختن مبنای فکری ام کمک می کنند.

 بنظر شما وجه تمایز زنان گیلانی بازنان دیگر درچیست؟

بنده بعنوان یک گیلانی، بین توانمندی های زنان گیلانی با سایر استان ها، تفاوتی نمی بینم. اما به لحاظ خون گرمی، روحیه شادی افزا و تسرّی شادی درونی به تمام اعضا خانواده و در سطح بزرگتر یعنی اجتماع، نقش زنان با محبت گیلانی را بسیار پررنگ و موثر می بینم.

آخرین کتابی که مطالعه کردید؟ ایا دوست داشتید بجای نویسنده کتابی بودید؟

الحمداله مطالعه مستمر جزء لاینفک زندگی بنده بوده و آخرین کتابی که به بیان خودم، نخواندم بلکه بلعیدم، کتاب وزین (کلیدر) اثر محمود دولت آبادی بود و هم اکنون هم مشغول مطالعه کتاب (شوهر آهو خانم) اثر ارزشمند علی محمد افغانی هستم.
بنده هروقت کتابی از ادبیات کلاسیک چه در حوزه بین الملل آثاری مانند بلندی های بادگیر، بربادرفته، غرور و تعصب، بیگانه یا در حوزه ادب پارسی مانند سوشون، چشم هایش، سمفونی مردگان و غیره را می خوانم در دل آرزو می کنم قدرت نویسندگی، قوه تخیل، هوش و فراستی مشابه نویسندگان این آثار ارزشمند داشتم.
۶.توصیه شما به دخترانی که دوست دارند جایگاه خودشان را در شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی پیدا کرده و بدرخشند چیست؟

اگر از دایره شعار خارج شویم، موفقیت و اثبات توانمندی به سه عامل مهم بستگی دارد: اول تلاش، دوم تلاش و سوم تلاش. با در اختیار داشتن حد متوسطی از استعداد می توان با درون مایه تلاش و ایستادگی به جایگاه ارزشمندی دست پیدا کنیم.
بنابرین، دختران ما باید بدانند  برای رسیدن به یک جایگاه درخور در جامعه، باید دلخوشی های زودگذر، بطالت وقت و سستی را کنار گذارده و در عوض، تفکر هوشمندانه، تلاش مستمر و روابط سازنده را سرلوحه کار خود قرار دهند.
بنده روی “ارتباطات” بسیار تاکید دارم. ایجاد روابط درست که به ارتقاء ذهنی، رشد فکری، افزایش قدرت تحلیل و تفکر بیانجامد، می تواند راه‌گشا و ایجاد کننده راه برون رفت از شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی امروز، باشد.

عامل موفقیت خود را چه می‌دانید؟ و بزرگترین آرزوی شما چیست؟

تلاش، صبر، ایجاد روابط صحیح با افراد موفق در حوزه تحصیلی و شغلی، تقویت اعتماد به نفس، رعایت اعتدال، شکر گذاری و پایبندی به اصول از مواردی بودند که به بنده  در رسیدن به جایگاه فعلی کمک کردند.
بزرگترین آرزوی من این است جهان را به نسبت آنچه تحویل گرفته ام، اندکی زیباتر پس بدهم.
بعنوان مثال با کمک به ایجاد لبخند روی لبان چند کودک یا فرد نیازمند، یا تمام افرادی که به نحوی در مسیر حیات خود با آن ها ملاقات می کنم.
آرزو دارم این افراد حس بهتری از زندگی و زیبایی هایش تجربه کنند و به این مهم برسند که حق حیات، ارزش تلاش، جنگیدن و ایستادگی را دارد.

 و حرف آخر

بنده اعتقاد دارم هرجا که سختی کشیدم، خیلی زود نتیجه مثبت آن را در زندگی دیده ام. اگر امروز برای تحصیل، رسیدن به جایگاه شغلی بالاتر، کمک به خانواده و غیره در رنج هستیم، این رنج، سازنده پایه های یک زندگی ارزشمند است.
بانوان و دختران عزیز سرزمین ماندگار ما، گیلان، باید بدانند ما بعنوان یک زن برای اثبات توانمندی های خود، گاها باید چند برابر  تلاش کنیم. بنده این حرف را بعنوان معاون یک بانک می زنم که برای تصدی شغل هایی مثل مدیریت در بانک، غالبا مردان را اصلح می دانند. اما خود بنده با تلاش، اعتماد به نفس و در سطح بالاتر جسارت پذیرش مسئولیت و متعاقب آن پاسخگویی، توانستم این امر را محقق کنم.
جامعه سالم، توامان به زنان و مردان توانمند نیاز دارد تا زمختی مردانه ی کار در کنار آرامش و مدیریت زنانه، گرد و غبار خستگی را بزداید و محیط های کاری با نشاط و پویا را رقم بزند.

در پایان از حضرتعالی و تمام دست اندرکارانی که به فکر ارتقا سطح فکری جامعه و ترویج فرهنگ الگوبرداری از افراد موفق هستند تا نهایتا جامعه رو به رشدی داشته باشیم سپاس گزارم، فقر فرهنگی، خو گرفتن به مسائل پیش پا افتاده، راضی بودن به آنچه قضا و قدر می نامیم و کنار گذاشتن تلاش، از آفت های یک جامعه رو به رشد هستند که امیدوارم با هوشیاری مسئولان و بها دادن به افراد شایسته این معضل را پشت سر نهاده و به افق های روشن دست یابیم.