میهمان این هفته  شنبه های ندای گیلان  با زنان موفق از قهرمانان جوان و با انگیزه ورزشی استان است،از 4 سالگی زیر نظر پدرش ورزش حرفه ای را آغاز کرده و تا کنون افتخارات زیادی کسب کرده اما به باور خویش هنوز به هدفی که برای آن می جنگد نرسیده است. آویشن باقری می گوید:" امسال برایم سال بسیار مهم و حساسی است و همه هدفم و‌فکرم این است که به عضویت تیم ملی دربیایم.

ندای گیلان-نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته  شنبه های ندای گیلان  با زنان موفق از قهرمانان جوان و با انگیزه ورزشی استان است،از ۴ سالگی زیر نظر پدرش ورزش حرفه ای را آغاز کرده و تا کنون افتخارات زیادی کسب کرده اما به باور خویش هنوز به هدفی که برای آن می جنگد نرسیده است. آویشن باقری می گوید:” امسال برایم سال بسیار مهم و حساسی است و همه هدفم و‌فکرم این است که به عضویت تیم ملی دربیایم تا بتوانم در مسابقات پیش رو عملکرد خوبی داشته باشم.شعار من جنگیدن و تسلیم نشدن در راه رسیدن به هدف است.”

 

 لطفا خودتان رامعرفی کنید وازسوابق تحصیلی وورزشی تان بفرمایید.

آویشن باقری هستم متولد بندرانزلی و لیسانس تربیت بدنی درحال حاضر دانشجوی ارشد رشته تربیت بدنی نیز می باشم.

کاراته را از ۴ سالگی زیرنظر پدرم شروع کردم و از ۱۴ سالگی عضو تیم ملی شدم .
من توانستم،۲مدال طلای آسیا،۱مدال نقره آسیا ،۱مدال طلای جهان،۲ مدال نقره دانشجویان جهان و آسیا و چندین مدال بین المللی دیگر را درطول دوران ورزشی ام تا به امروز کسب کنم.

 از کودکی چه هدفی را دنبال میکردید و آیا اکنون از جایگاهی که دارید راضی هستید؟

از کودکی ورزش میکردم و ورزش کاراته یکی از علاقه مندی ها و یکی از آرزو ها واهداف من پیشرفت و کسب مدال های رنگارنگ دراین رشته ورزشی بود.

 

هنوز به جایگاه و هدف والایی که در ذهنم دارم نرسیده ام اما جایگاهی که امروز دارم جزئی از اهداف بود و در تلاش هستم به بقیه برنامه ها و آرزوهایم برسم.

 

بعنوان یک زن چه موانعی برای پیشرفت شما وجود داشت؟ واکنون با چه چالش هایی مواجهه هستید؟

شاید یکی از چالش های اصلی که بعنوان یک ورزشکار زن بتوانم به آن اشاره کنم این است که تبعیض بین آقایان و خانم ها وجود دارد توجهی که به آقایان میشود به خانم ها درحوزه ورزش نمیشود.مخصوصا در رشته های انفرادی مثل کاراته

 در طول مدت پاندمی کرونا چه مشکلات وموانعی داشتید؟

باید بگویم ،در طول مدت بحران پاندمی کرونا واقعا شرایط سخت بود.باشگاه ها تعطیل بودند و مجبور بودم برای حفظ آمادگی بدنی ام را حفظ کم به هرصورتی که بود ،تمرین داشته باشم و به ساحل میرفتم تا تمرین کنم. که خب در سرما خیلی کار سختی بود ولی خدارو شکر شد و شرایط به نسبت بهترشد.تا اینکه طبق روال توانستم تمریناتم راپیگیری کنم‌.

 وقتی ناراحت یا بی حوصله هستید چه چیزی حالتان رابهتر میکند؟

بیشتر اوقات برای اینکه حالم خوب باشد و انرژی خوبی داشته باشم ،موزیک گوش‌میکنم.

 هدف وشعار شما درزندگی چیست؟

امسال برایم سال بسیار مهم و حساسی است و همه هدفم و‌فکرم این است که به عضویت تیم ملی دربیایم تا بتوانم در مسابقات پیش رو عملکرد خوبی داشته باشم.شعار من جنگیدن و تسلیم نشدن در راه رسیدن به هدف است.توصیه میکنم حتما حتما ورزش در برنامه‌روزانه‌ همه مردم جایگاهی داشته باشد.ممنون ازشما و پایگاه خبری ندای گیلان