عیسی مهدوی گفت:تالش پالت سازان بسياري قدرتمندي دارد و اگر شهركی مناسب در اين زمینه ساخته شود اين امر مي تواند بالغ بر ٣٠٠٠ شغل در شهرستان ایجاد كند.

سید عيسي مهدوي  در گفتگو با خبرنگار نداي گيلان از رشت با اشاره به اينكه ٥٠ درصد اشتغال تالش مربوط به بخش كشاورزی است اظهار داشت:شهرستان تالش سالانه ٩٣٠٠٠ تن تولید برنج و ٩٦٠٠٠ تن اراضی باغی را به خود اختصاص داده كه اين امر در زمینه كشاورزي و صنایع وابسته به آن ظرفیت بسیار بالايي است.
فرماندار شهرستان تالش با تاکید بر اينكه در سال ٣٠٠٠ تن ماهي در شهرستان توليد مي شود اذعان داشت:اين شهرستان در بحث آبزی‌پروری و در توليد ماهيان خاوياري و غزل آلا از پتانسيل هاي خوبي برخوردار است  که این ظرفیت قابلیت گسترش را داراست.
مهدوی به توسعه اراضي باغي شیبدار متناسب با شرایط شهرستان اشاره داشت و افزود:از آنجايي كه سالانه ٦٠٠٠ كشت كیوي در شهرستان صورت مي گیرد و از طرفي جوانان تالش هم علاقه مند به اين كشت هستند در تلاش هستيم اين توليدات را به سمت اراضي شيب دار ببریم كه در برنامه پنجم توسعه هم به اين امر اشاره شده است.
وي خاطرنشان كرد:در حال حاضر تالش داراي ٩٣ كيلومتر ساحل است كه هرچند عبور لوله گاز مشكلاتي را فراهم كرده اما در تلاش هستيم با ايجاد طرح هاي ساحلي مناسب ، شرايط  لازم را در زمینه جذب گردشگر و سرمايه گذار در شهرستان را فراهم کنیم.
اين مقام مسئول با بيان اينكه در حال حاضر ٢ شهرک صنعتي در شهرستان وجود دارد اظهار داشت:تالش پالت سازان بسياري قدرتمندي دارد و اگر شهركي مناسب در اين زمینه ساخته شود اين امر مي تواند بالغ بر ٣٠٠٠ شغل در شهرستان ایجاد كند.
مهدوي افزود:همچنين شهرک ماهيان خاوري در تالش با پيشرفت فيزيكي ٣٠ درصدي و ظرفيت اشتغال ٦٠٠ نفر در حال تكميل است كه اميدواريم در سريع ترين زمان به بهره برداري برسد.
وي با اشاره به اينكه با توجه به سياست هاي دولت در بحث اقتصاد مقاومتي،به دنبال رشد شهرستان هستيم اظهار داشت:يک روستاي بدون بيكار در تالش تعريف كرديم و همزمان در حال پيگيري ٥ روستا در اين زمينه هستیم.