مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های قانونی جذب سرمایه‌گذار در این استان تاکید کرد.

به گزارش نداي گيلان:  منصور مولایی‌پور بعد از ظهر امروز در نشست ستاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری این شهرستان اظهار کرد: یکی از مواردی که در زمینه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید مورد توجه قرار گیرد ظرفیت‌های قانونی است.

وی به همکاری خوب و موثر استاندار و مدیران استان اشاره کرد و افزود: اگر با سرمایه‌گذاران برای دریافت مجوز مساعدت نشود زمینه‌های برخورد با افراد در قانون پیش‌بینی شده است.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از سرمایه‌گذران تقاضای سرمایه‌گذاری در گیلان را دارند، تصریح کرد: برای برطرف کردن موانع و ارائه برنامه‌های مشخص و درست در زمینه سرمایه‌گذاری جذب سرمایه را آسان می‌کنیم.

وی از سرمایه‌گذران رضوانشهر خواست تا با شناسایی، مکان‌های سرمایه‌گذاری را به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری معرفی کنند و ادامه داد: اقتصاد کشورهای مختلف جهان به سه وضعیت اقتصاد مبتنی بر منابع طبیعی، بهره‌وری و نوآوری تقسیم شده است.

مولایی‌پور مهم‌ترین وظایف ستاد سرمایه‌گذاری را تسهیل و تسریع در صدور مجوز تهیه کتاب و راهنما و بهبود اقتصاد کسب و کار عنوان کرد.

وی با اشاره به تبصره 4 و 6 قانون بودجه خاطرنشان کرد: مهم‌ترین قانون کشور برای امور مالی است که همه مدیران ملزم به مطالعه صحیح و درست قانون بودجه برای پیشبرد سرمایه‌گذاری هستند.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان به لزوم تامین بسته سرمایه‌گذاری برای در اختیار گذاشتن سرمایه‌گذاران تاکید کرد و یادآور شد: این بسته در سایت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تعیین شده و به سه دسته مشخص شامل لزوم مطالعات اقتصادی، فنی و مالی و زیست‌محیطی است.

وی متذکر شد: در تبصره 6 قانون بودجه برای اوراق مشارکت از ابزار مالی تعریف شده و شهرداران و دستگاه‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

فرماندار رضوانشهر نیز در نشست ستاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری رضوانشهر اظهار کرد: با توجه به فضای سرمایه‌گذاری که در کشور ایجاد شده باید از حضور سرمایه‌گذاران استقبال کرد.

حمیدرضا امام‌پناهی با بیان اینکه فضا و فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ایجاد شده است، افزود: شهرستان رضوانشهر با همسایگی بندرانزلی می‌تواند از موقعیت ویژه و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران استفاده کند.

این مسئول با اشاره به اینکه رضوانشهر در غرب استان قرار گرفته و از سواحل زیبا، جنگل‌های سرسبز و آبشار ویسادار برخوردار است، تصریح کرد: رضوانشهر با این ظرفیت‌های خدادادی می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار موفق شود.

فرماندار رضوانشهر سرمایه‌گذاری را فرصت مناسبی برای ایجاد شغل و برطرف کردن معضل بیکاری در کشور دانست و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم و این وظیفه مهمی به عهده ستاد خدمات سرمایه‌گذاری استان است.

وی متذکر شد: موانع زیادی بر سر راه سرمایه‌گذران وجود دارد و همه ما وظیفه داریم برای امنیت سرمایه‌گذاران با همدلی و همزبانی این موانع را برای جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران برطرف کنیم.