فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: 90 درصد جرایم شبکه‌های سایبری کشور شناسایی و با عاملان آن برخورد شده است.

به گزارش نداي گيلان: سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران در ستاد فرماندهی انتظامی گیلان اولویت‌های نیروی انتظامی را ارتقای امنیت اجتماعی، اخلاقی، جمع‌آوری مواد فروشان خرد و معتادان متجاهر و برخورد با مواد مخدر و … عنوان کرد.
وی برخورد با سارقان، تقویت قرارگاه مبارزه با سرقت را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت: امروز در جرایم خرد و خشن کاهش حدود 10 درصد در کشور داریم.
فرمانده ناجا با بیان اینکه کاهش جرایم در استان‌ها متفاوت است، تصریح کرد: پلیس با استفاده از تکنولوژی و فناوری روز و تجهیزات جایگزین باید دقت را بالا ببرد و امیدواریم نتیجه این اقدام‌ها امنیت و آرامش بیشتر باشد.
این مسئول از افزایش 20 درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور در سال جاری خبر داد و گفت: این امر نشانه همکاری مسئولان و شناسایی و برخورد با باندهای قاچاق مواد مخدر است.
اشتری درباره اجرای طرح اصناف گفت: طرح اصناف یکی از طرح‌های نیروی انتظامی است و در مجموع رضایتمندی خوبی دراین زمینه وجود دارد.
این مسئول یکی از وظایف اولیه نیروی انتظامی را حفظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و پاسداری از ارزش‌ها و برخورد با هنجارشکنان دانست و یادآور شد: با قانون‌گریزان برخورد می‌کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره برخورد با جرایم سایبری خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی اقدام‌های خوبی انجام داده و با توجه به رشد شبکه‌های اجتماعی باید از تکنولوژی به‌روز استفاده کنیم و به جوانان آگاهی دهیم.
وی با اشاره به اینکه به جرایم شبکه‌های اجتماعی رسیدگی شده است، متذکر شد: امسال 90 درصد جرایم شبکه‌های سایبری شناسایی و با عاملان آن برخورد شده است.