مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: شطرنج گیلان همیشه برای کشور و استان افتخار آفرین بوده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، در نشستی که با حضور جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، حسن تامینی رئیس فدراسیون شطرنج و کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت، اعضای هیات رئیسه شطرنج استان و جمعی از قهرمانان شطرنج در تالار مهداندیشه رشت برگزار شد، مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: با توجه به استعدادهای فراوانی که در شطرنج گیلان وجود دارد، می‌تواند همیشه برای استان و کشور افتخارآفرین باشد.

جهانبخش آرمان گفت: بنده به ورزش شطرنج نگاه ویژه‌ای دارم و با تمام توان برای ارتقا ورزش شطرنج گیلان و قهرمانان این استان تلاش خواهم کرد.

وی در خصوص مسابقات شطرنج کاسپین کاپ گفت: گیلان می‌تواند میزبان خوبی برای این رقابت‌ها باشد و با کیفیت بالایی این مسابقات را برگزار کند.

آرمان برگزاری مسابقات در این سطح را زمینه ساز میزبانی‌های بزرگتر در استان دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: امیدوارم با حمایت مسوولین، شطرنج گیلان را در بالاترین نقطه در ایران و جهان ببینیم و اساتید زیادی را در بالاترین سطوح حرفه‌ای پرورش دهیم.

تامینی رییس فدراسیون شطرنج نیز گفت: گیلان خاستگاه شطرنج کشور است و به لحاظ پرورش قهرمانان ملی و بین المللی جایگاه خوبی دارد. و این رشته در بین بانوان استان هم جایگاه بالایی دارد و بانوان گیلان هم در این رشته در کشور مطرح هستند.

حسین میربلوک رئیس هیات شطرنج گیلان هم گفت: با توجه به اینکه گیلان در رشته شطرنج یکی از استانهای مطرح در سطح کشور است، باید از همه ظرفیتهای موجود در این رشته استفاده کرد تا همچنان شطرنج گیلان در سطح کشور بدرخشد.

رئیس هیات شطرنج گیلان با اشاره به وجود استعدادهای شطرنج گیلان گفت: درحال حاضر شطرنج گیلان نماینده‌های بسیار خوبی در عرصه‌های ملی در بخش‌های شطرنج بازان، مربی‌های تیم ملی و داوران زبده دارد که از افتخارات شطرنج کشور به شمار می‌روند.