مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: سند ورزشگاه عضدی رشت پس از ۸۰ سال به نام اداره ورزش و جوانان ثبت شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، جهانبخش آرمان در دیدار جامعه ورزش با مسئولان دادگستری گیلان در رشت اظهار کرد: در مطالعات تحقیقاتی که در روستاها انجام دادیم، هر روستایی که همکاری کردند و زمین در اختیار اداره ورزش قرار دادند، معضلات اجتماعی و اعتیاد در ان روستاها به شدت کاهش یافت.

وی افزود: این در حالی است که وضعیت شهرها نیز همینگونه است و در مناطقی که ورزش به آن پرداخته می‌شود، به طور حتم در آن مناطق شاهد کاهش معضلات اجتماعی هستیم و به همین دلیل باید برای توسعه و گسترش ورزش بیش از پیش سرمایه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: همچنین باشگاه‌های ورزشی پرطرفدار نیز برای ایجاد نشاط در جامعه بسیار موثر هستند و خوشبختانه باشگاه‌های موجود در گیلان در رشته فوتبال همانند سپیدرود، داماش، ملوان بندرانزلی، چوکا شهرداری آستارا و سایر تیم‌ها از طرفداران زیادی برخوردار هستند که باید حمایت شوند چون برای ایجاد نشاط اجتماعی به این باشگاه‌ها نیاز داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در ادامه به دراختیار قرار دادن رایگان اماکن ملی برای پرداختن به ورزش اشاره و بیان کرد: برخی از اماکن جزء منابع ملی هستند و انتظار دارم که این اماکن طبق ماده‌های ۴ و ۶۰ در اختیار اداره ورزش قرار گیرد تا بتوانیم بیش از پیش در توسعه ورزش فعالیت کنیم.

آرمان گفت: با تلاش‌هایی که انجام شده مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت پس از گذشت بیش از ۸۰ سال سندش به نام اداره ورزش و جوانان ثبت شد و این امر نیز برای سایر اماکن رزشی در حال اجرا است و امیدواریم که دستگاه قضا در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

اجاره نرفتن ۲۴ مکان ورزشی در رشت

همچنن منصور غفاری رئیس اداره ورزش و جوانان رشت در این نشست به اماکن ورزشی که در قالب ماده ۸۸ واگذار شده اشاره و اظهار کرد: ۶۲ مکان ورزشی در رشت پس از ۲ مرحله برای اجاره در مزایده قرار گرفت که ۲۴ مکان به اجاره نرفت.

وی افزود: این تعداد مکان ورزشی برای اینکه متقاضی نداشتند به اجاره نرفتند که برای نگهداری آن با مشکلاتی مواجه هستیم چون نیروی انسانی کافی برای اداره این اماکن نداریم و از سوی دیگر قادر به جذب نیرو نیز نیستیم اما میتوان بودجه‌ای از سوی اداره کل ورزش از مازاد اجاره سایر اماکن دریافت شود.

در ادامه این نشست نیز از سوی برخی از روسای هیات‌های ورزشی مشکلات و معضلات موجود در ورزش بیان شد که حذف ماده ۸۸ و در اختیار قراردادن اماکن ورزشی به هیاتها، حذف مالیات از هیاتهای ورزشی، تعامل بیشتر سایر نهادها و ارگانها با هیاتهای ورزشی از مهمترین خواسته‌های روسای هیات های ورزشی گیلان بود.

در نشست جامعه ورزش گیلان با مسئولان دستگاه قضا، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان، احمد آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان، مسئولان ادره ورزش و جوانان گیلان و روسای هیات‌های ورزشی این استان حضور داشتند.