شرکت روان‌سازان صنعت سراوان، تولید کننده انواع روغنهای صنعتی و آب رادیاتور با حضور استاندار گیلان و مدیران گیلان و به همت مدیران این شرکت در شهرک صنعتی سپیدرود رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش نداي گيلان: شرکت روان‌سازان صنعت سراوان، تولید کننده انواع روغنهای صنعتی و آب رادیاتور با حضور استاندار گیلان و مدیران گیلان و به همت مدیران این شرکت در شهرک صنعتی سپیدرود رشت به بهره برداری رسید.
شرکت تولید انواع روغنهای صنعتی و آب رادیاتور با ظرفیت تولید سالیانه ۲۲۰۰ تن و میزان سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ نفر توانسته با همت و تلاش و در جهت تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی گام برداشته و به این مهم دست یابد.
استاندار گیلان در مراسم بهره برداری از این پروژه عمرانی گفت : بانک های عامل استان تعهدات خود نسبت به پرداخت تسهیلات به حوزه ی صنعت را اجرا نمایند.
دکتر نجفی خاطر نشان کرد : در سفر رئیس جمهور بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات به مبلغ ۳ هزار و سیصد میلیارد تومان به حوزه ی صنعت و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش پتروشیمی تعهد دارند که باید تحقق پیدا کند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه بخش عظیمی از صنعت و تولید کنندگان به دلیل واردات بی رویه در سال های گذشته با مشکل مواجه شدند گفت : در حال حاضر و پس از انجام مذاکرات هسته ای و موفقیت تیم دیپلماسی ایران ، نگرانی های سابق در صنعت وجود ندارد و در فرصت‌های پسا تحریم هیجانی عمل نمی شود.
وی با بیان اینکه بخش اعظم سرمایه های بلوکه شده ایران هنوز به کشور وارد نشده است افزود : در ابتدای دولت تدبیر و امید تولید نفت به زیر یک میلیون بشکه رسیده بود که در حال حاضر به بالای یک میلیون بشکه افزایش یافته است و طبق آخرین آمار ، تورم ۴۰ درصد نیز به ۱۳.۸ درصد تقلیل پیدا کرده است.
استاندار به رشد تخصیص اعتبارات نسبت به سالهای قبل گفت : نتایج این تخصیص ها در پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری به وضوح قابل مشاهده است.
وی به مهار نرخ بیکاری استان اشاره و خاطر نشان کرد : بنابر اعلام وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی تعداد ۱۶ هزار بیمه شده اجباری به بیمه شده ها افزوده شده است که این نشان از کاهش بیکاری است و در استان گیلان نیز در سالهای ۹۱ تا ۹۳ ، ۳.۵ درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم.
دکتر نجفی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار گندم وارد کشور نمی شود افزود : قیمت گذاری خوب، خرید تضمینی و مدیریت این محصول از شاخص هایی است که باعث قطع واردات گندم به کشور شد.
در این مراسم فرماندار رشت با اشاره به بهره برداری از ۱۴۳ پروژه عمران شهری و روستایی در این شهرستان گفت : در ابتدای دولت تدبیر و امید ۵۹.۵ درصد از روستاهای شهرستان رشت از نعمت گاز برخوردار بودند که در سال جاری به ۸۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
سیدعیسی مهدوی افزود : در بخش راه های روستایی نیز نسبت به سال گذشته با ۸ درصد رشد به بالای ۶۳ درصد برخوردار از راه آسفالت ارتقا پیدا کرد.
در ادامه دکتر علی منتظری با اشاره به افتتاح 18 طرح صنعتی در هفته دولت امسال در گیلان اظهار کرد: پروژه‌های مذکور با سرمایه‌گذاری 185 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به اشتغال 600 نفر با افتتاح پروژه‌های مذکور در گیلان اشاره کرد و افزود: تا پایان امسال تعداد دیگری از طرح‌های صنعتی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
دکتر منتظری با بیان اینکه گیلان دارای طرح‌های نیمه‌تمام بسیار است، تصریح کرد: وجود طرح‌های نیمه‌تمام مزیتی برای استان محسوب می‌شود و با سرمایه‌گذاری اندک می‌توان این طرح‌ها را به بهره‌برداری رساند.
وی سرمایه در گردش را از موضوع‌های مهم واحدهای تولیدی در استان خواند و بیان کرد: طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی گیلان تاکنون نتوانستند از تسهیلات بانک‌ها استفاده کنند.
2
3
4
IMG_6743
IMG_6745

IMG_6747

IMG_6744
IMG_6748