رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان فومن با بیان اینکه شاخص صدور سند در این شهرستان از میانگین استانی و کشوری بیشتر است،گفت: در سالجاری به روستاییانی که قصد احداث یا مقام سازی مسکن را داشته باشند بدون نوبت تسهیلات کم بهره پرداخت خواهد شد.

مهدی عفتی  در گفتگو با خبرنگار  ندای گیلان در فومن اظهار داشت: ۶ هزار ۵۴ واحد در شهرستان فومن با تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض احداث و مقاوم سازی شده است.

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان فومن افزود: شاخص بهره مندی روستاییان ما از این تسهیلات ۳۴ درصد بوده و ۳۴درصد خانوارهای روستایی شهرستان فومن از بنیاد مسکن این تسهیلات را دریافت و   نسبت به مقاوم سازی و یا احداث مسکن اقدام کرده اند.

شاخص صدور سند در فومن از میانگین استانی و کشوری بیشتر است/کسب رتبه اول استان در صدور سند

عفتی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ بنیاد مسکن فومن رتبه اول صدور سند در استان گیلان را داشته است، گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن در شهرستان فومن ۸/۵۰۰جلد سند در ۶۶روستای شهرستان توسط بنیاد مسکن با مشارکت اداره ثبت اسناد صادر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شاخص شهرستانی صدور سند در سال  ۹۸ در فومن به ۴۴ درصد رسید، گفت:این رقم شاخص از متوسط استانی و کشوری نیز بالاتر است.

پرداخت بدون نوبت و وقفه تسهیلات مسکن روستایی فومن در سال ۹۹

رئیس اداره بنیاد مسکن فومن با بیان اینکه  امسال شاخص بهره مندی شهرستان فومن از تسهیلات مقاوم سازی و احداث منازل مسکونی در استان نسبت به شهرهای دیگر بالاتر خواهد بود ،خاطرنشان کرد: ۱۱میلیارد تومان در شش بانک شهرستان فومن اعتبار کم درصد پیش بینی شده  و هر روستایی تصمیم به مقام سازی یا احداث مسکن کند بدون وقفه و نوبت این تسهیلات را دریافت خواهد کرد.

عفتی در خصوص کمک های انجام شده توسط این اداره با مشارکت اداره بهزیستی به اقشار محروم تصریح کرد: تاکنون ۵۰۷ میلیون کمک بلاعوض مقاوم سازی منازل مسکونی به محرومین پرداخت شده است که ۴۴۸ میلیون آن در سه سال گذشته پرداخت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۹۲ میلیون تومان به خانوارهای دارای ۲معلول تحت پوشش بهزیستی و مبلغ ۱۳۸میلیون تومان تسهیلات به افراد آسیب پذیر ومحرومین پرداخت شده است  ،گفت:همچنین ۲۱۸ میلیون تومان به صورت بلاعوض به  روستاییان حادثه دیده در  سیل در شهرستان فومن پرداخت شده است.

صددرصد روستاهای بالای ۲۰خانوار فومن دارای طرح هادی هستند

عفتی با اشاره به این که ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان فومن دارای طرح هادی هستند، افزود: امیدواریم نقشه های طرح هادی به روز شود زیرا متاسفانه طرح هادی قدیمی  نیاز به بازنگری دارند و باید سیستم های نرم افزاری به روز شود و در این راستا مجموعه بنیاد مسکن فومن نیاز به کمک مسئولین شهرستانی و استانی برای رفع این مشکل را دارد.

رتبه دوم شهرستان فومن در ساخت مسکن شهری در گیلان

وی با تصریح بر اینکه  بیشترین شاخص اجرای طرح هادی در روستاها، احداث جدول،احداث پارک،آسفالت،پیاده روها و… در شهرستان فومن در دهستان رودپیش،گشت و گوراب پس بوده است،تاکید کرد: در سه سال اخیر در ۲۱ روستای شهرستان ۶۳ کیلومتر آسفالت توسط بنیاد مسکن انجام شده که  تمام این آسفالت ها با سهمیه قیر رایگان اخذشده توسط مسئولین اجرا شده است.

عفتی با اشاره به اینکه در استان گیلان پنج شهرستان در پروژه های ساخت مسکن شهری فعال هستند، گفت :شهرستان فومن جز پنج شهرستان فعال ساخت مسکن شهری در استان گیلان است که با تسهیلات کم بهره به ساخت مسکن شهری می پردازد و فومن با ساخت ۱۰۲ واحد پس از شهرستان رشت رتبه  دوم استانی را دارد .

 

خبرنگار : نعیم فرج پور