توجه یک مجموعه اقتصادی آنهم در حوزه ساخت و ساز به مقوله فرهنگ، یکی از ارزش‌های قابل توجه به شمار می رود که این مهم نشات گرفته از فهم عمیق و دلسوزی مدیران این مجموعه نسبت به آینده این کشور فرهنگی با قدمتی چند هزار ساله است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مقوله فرهنگ یکی از مسائل اساسی هر کشوری در هر بازه زمانی بشمار می رود که هویت مردمان آن دیار را به تصویر کشیده و ثبت و ضبط می نماید.
فرهنگ را می توان شاهراه تمامی مقوله هایی مانند اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… دانست، چرا که با کار فرهنگی روح بشر برای هر کنش یا واکنشی آماده گردیده و سرنوشت یک نسل یا کشور رقم خواهد خورد.
استان گیلان از دیرباز تاکنون بعنوان یکی از استانهای فرهنگی و با مردمان فرهنگ دوست در سطح کشور معروف است که مشایخ ارزنده ای را نیز در طول تاریخ دارد.
از میرزا کوچک جنگلی تا شیون فومنی و کیومرث صابری و از مرحوم پوررضا تا هوشنگ ابتهاج فقط تعدادی از این بزرگان هستند که برای نام و آوازه و فرهنگ گیلان زمین زحمات زیادی را متحمل گردیده اند.
در شرایط کنونی و با توجه به رویکرد نسل های جدید، ذائقه مقوله های فرهنگی نسبت به گذشته تغییر کرده و امروزه مردم به سمت تولیدات فاخر سینمایی و صمعی و بصری گرایش پیدا نموده اند.
امروزه اگر متولیان حوزه فرهنگ هر کشوری بخواهند در هر زمینه ای اثرگذاری داشته باشند باید از این طریق به دنبال اهداف از پیش تعیین شده خود باشند.
هلدینگ آرش منطقه آزاد انزلی که در زمینه انبوه سازی و اقتصادی فعالیت میکند، بعنوان یکی از محدود مجموعه های اقتصادی در کشور است که مسئولیت اجتماعی و توجه به مسائل فرهنگی را برای خود یک اصل دانسته است!
توجه یک مجموعه اقتصادی آنهم در حوزه ساخت و ساز به مقوله فرهنگ، یکی از ارزش‌های قابل توجه به شمار می رود که این مهم نشات گرفته از فهم عمیق و دلسوزی مدیران این مجموعه نسبت به آینده این کشور فرهنگی با قدمتی چند هزار ساله است.
اینکه مدیران هلدینگ آرش از سود اقتصادی خود چشم پوشی کرده و در پروژه هایی مانند آرش مال و آرش مارکت در منطقه آزاد انزلی به افزایش سرانه فضای فرهنگی گیلان و صندلی های سینمایی که قطعاً سود آوری و بازدهی کمتری نسبت به فعالیت های اقتصادی دارد فکر می کنند، یک ارزش قابل توجه محسوب می گردد که باید مورد حمایت و تشویق مسئولان و دست اندرکاران امر فرهنگی گیلان قرار گیرد.
اختصاص نزدیک به ۱۵۰۰ صندلی در دو پروژه تجاری آنهم در محدوده منطقه آزاد انزلی یک اتفاق بزرگ بشمار می رود که قطعاً با راه اندازی آرش مارکت زیباکنار و همچنین پروژه بزرگ آرش مال جهش عظیمی در حوزه فرهنگی استان به وقوع خواهد پیوست که هم اکنون بارقه هایی از آن را در حضور بزرگان استندآپ کمدی و موسیقی کشور در این هلدینگ و دیدار با مدیران آن می توان مشاهده نمود.
امیدواریم که مسئولان گیلان قدردان برادران تقی پوری باشند که بشدت به سرزمین مادری خود عِرق داشته و با دلسوزی در حال توسعه و برندسازی گیلان هستند تا بتوانند با جذب توریست بیشتر، این استان و منطقه آزاد انزلی را به جایگاهی همچون جزیره کیش برسانند.