تولیدات روستایی گیلان در خارج از کشور با استقبال زیادی مواجه شده است.

به گزارش نداي گيلان: مالک فروشگاههای زنجیره ای سرزمین شاد گفت: در تمام کشورهای اروپایی می خواهیم به عنوان برند برتر حضور داشته باشیم.

احمد طاهری با بیان اینکه 40 فروشگاه زنجیره ای سرزمین شاد در سطح کشور فعالیت می کنند، اظهار کرد: به زودی 20 فروشگاه دیگر راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت 1250 نفر در مجموعه سرزمین شاد، یادآور شد: 10 سال پیش سرزمین شاد را با 70 نفر شروع کردیم.

این کارآفرین با بیان اینکه در حال رایزنی برای ایجاد فروشگاه در کشورهای خارجی هستیم، تصریح کرد: در کشورهای روسیه، ارمنستان، افغانستان، عراق و کشورهای اروپایی در نظر داریم فروشگاه های زنجیره ای سرزمین شاد را تاسیس کنیم.

مالک فروشگاههای زنجیره ای سرزمین شاد با تاکید بر اینکه به راحتی می توانیم صادر کننده نمونه کشوری باشیم، خاطرنشان کرد: در تمام کشورهای اروپایی می خواهیم به عنوان برند برتر حضور داشته باشیم.

طاهری با اشاره به راه اندازی رستوران سنتی و فروشگاه صنایع دستی در گیلان اظهار کرد: بنده به گیلان وابسته هستم و نسبت به گیلانیان هم تعهد دارم و به همین منظور این رستوران را افتتاح کردم.

وی با بیان اینکه نگاه سرزمین شاد در این مجموعه گردشگری می باشد، تصریح کرد: روستاییان در منزل کارها را تولید می کنند و در این مکان عرضه می شود. به عبارت بهتر فروشگاه صنایع دستی  با محوریت روستاییان اداره می شود.

این کارآفرین افزود: گردشگران خارجی تولیدات روستایی گیلان را که تنوع بالایی هم دارد، می پسندند و عرضه این کالاها در خارج از کشور با استقبال مواجه شده است.

مالک فروشگاههای زنجیره ای سرزمین شاد با بیان اینکه بانوان از ستون های اصلی سرزمین شاد محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: بانوان روستایی با طی کردن دوره آموزشی رایگان در صورت پذیرفته شدن در آزمون نهایی به استخدام رسمی سرزمین شاد در می آیند.

 فروشگاه صنایع دستی و رستوران سنتی گیلان 1340 با حضور مسئولین، کارآفرینان  و رسانه های استان راه اندازی شد.