فرماندار شفت گفت: وضعیت پسماند از صفر به 50 درصد رسیده که کافی و مطلوب نیست.

به گزارش نداي گيلان: محمودی در جلسه کارگروه پسماند این شهرستان با اشاره به عدم پیگیری مصوبات توسط برخی از مدیران گفت: مصوبات کارگروه قانونی و قابلیت اجرا دارد و اجرای صورتجلسات بسیار حساس است.

وی با اشاره به اینکه برای وی موضوع پسماند و زباله مهمتر از افتتاح یک کارخانه است، خاطرنشان کرد: اعضای کارگروه باید در زمینه پسماند حساسیت لازم را داشته باشند.

فرماندار شفت به آتش زدن کاه و کلش توسط برخی از کشاورزان در این ایام اشاره و گفت: علی رغم تلاش زیادی که مسئولان مربوطه انجام داده‌اند، برخی از کشاورزان به دلیل عدم آگاهی لازم اقدام به سوزاندن کاه و کلش و آلوده کردن محیط کرده‌اند.

وی با اشاره به تعامل دهیاران در سطح روستاها، تصریح کرد: دهیاران باید با دبیر کارگروه پسماند که ریاست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هستند، همکاری و تعامل بسیار نزدیک‌تری در این زمینه داشته باشند.

محمودی به ارائیه طرح جامع پسماند از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح برای شهرداران و بخشداران ارسال شده و آنها تا 15 مهرماه فرصت پاسخگویی و جمع‌بندی این طرح را دارند.

فرماندار شفت در ادامه یکی از شاخص‌های این طرح را تفکیک زباله از مبدأ برشمرد و گفت: وضعیت موجود در شهرستان خوب است ولی به وضعیت مطلوب نرسیده است.

وی گفت: وضعیت پسماند در شهر شفت از صفر درصد به 50 درصد رسیده که البته کافی و مطلوب نبوده، ولی از وضعیت پیشین بهتر است.

در ادامه این جلسه، علی فرهی تکرمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: پسماند و زباله به یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان شهرستان تبدیل شده است.

وی افزود: در شهرستان شفت گام‌های خوبی در بخش احمدسرگوراب و شهر شفت برداشته شده و شاهد نتایج مطلوبی هستیم؛ البته هنوز این اقدامات کافی نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت خاطرنشان کرد: براساس آمار اعلام شده در بخش احمدسرگوراب 75 درصد و در شهر شفت نیز 50 درصد پیشرفت در زمینه پسماند و طرح تفکیک زباله انجام شده که با تأکیدات استاندار اجرای این طرح در شهرستان تا پایان سال جاری باید به صد در صد برسد.

وی گفت : البته هنوز در بخش‌هایی از شهرستان به ویژه در دهستان جیرده وضعیت پسماند و زباله نامطلوب و نیاز به یک اقدام اساسی است.

فرهی در ادامه به سوزاندن کاه و کلش با توجه به فصل دروی محصول اشاره کرد و افزود: در طی این ایام با نظارت و پایش 20 مورد تخلف در سطح شهرستان مشاهده شد که برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شدند