رئیس جمعیت هلال احمر صومعه‌سرا گفت: نخستین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در صومعه‌سرا ساخته می‌شود.

به گزارش ندای گیلان، رضا سلیمی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی نخستین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در این شهرستان اظهار کرد: این پایگاه قرار است در روستای کلیدبر و در زمینی که توسط این اداره خریداری شده، بنا شود.

وی با بیان اینکه مساحت زمین خریداری شده یک‌هزار متر مربع است، افزود: زیربنای این پایگاه در نظر گرفته شده حدود 250 متر مربع است.

رئیس جمعیت هلال احمر صومعه‌سرا گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت نخستین پایگاه امداد و نجات این شهرستان مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی وظیفه اصلی هلال احمر را کمک‌رسانی و ارائه خدمات به مردم به‌ویژه مسافران دانست و یادآور شد: ساخت این پایگاه کمک بزرگی در رساندن خدمات بهتر به مردم است.

سلیمی خاطرنشان کرد: این پایگاه علاوه بر امدادرسانی خدمات دیگری مانند آموزش کمک‌های اولیه و آموزش‌های پزشکی دیگری را به مردم ارائه می‌دهد.

وی نقش مهم و اساسی جمعیت هلال‌احمر در کمک به حادثه‌دیدگان و مجروحان انکار نشدنی توصیف کرد و یادآور شد: تلاش شده تا با فراهم آوردن مکانی برای ساخت این پایگاه امدادی، بحث تجهیز این پایگاه نیز پیگیری شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گیلان متذکر شد: امیدواریم بتوانیم با همکاری تمام مسئولان مربوطه در کمترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری از این پایگاه شویم و خدمات بهتر و بیشتری را در مواقع حادثه و بحرانی به هموطنان به‌ویژه شهروندان ارائه دهیم.