اشتباه از زمانی شروع شد که سیستم فاضلاب سنتی را از رده خارج و علی رغم دریافت ارقام زیادی از سیستم بانک جهانی کار خاصی انجام نشد و مردم کمامان از سیستم فاضلاب رشت ناراضی هستند.

به گزارش نداي گيلان: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت درباره طرح سیستم فاضلاب شهر رشت ،گفت: برای رفع  این مشکل و تامین اعتبار لازم برای این پروژه با هماهنگی شورای شهر نسبت به قانون دایمی کردن سیستم ها ی  فاضلاب و بر اساس تبصره ۳ قانون، با افزایش رقم ناچیزی به قبوض آب، در آمد حاصل را صرف اصلاح سیستم فاضلاب می شود.

 وی در ادامه بیان کرد: اشتباه از زمانی شروع شد که سیستم فاضلاب سنتی را از رده خارج و علی رغم دریافت ارقام زیادی از سیستم بانک جهانی کار خاصی انجام  نشد و مردم کمامان از سیستم فاضلاب رشت ناراضی هستند.
براساس این گزارش باید توجه کرد با این‌که ساخت تصفیه‌خانه تقریبا تمام شده،اما به دلیل کامل نشدن شبکه فاضلاب هنوز قابل بهره‌برداری نیست که یکی از دلایل تکمیل نشدن شبکه فاضلاب این است که سازمان آبفا طرح اجرای شبکه فاضلاب رشت را مرحله‌بندی نکرده است. بهتر بود شبکه را به چند بخش تقسیم و پس از تکمیل به تصفیه‌خانه وصل می‌کردند، اما اکنون در همه شهر حفاری شده و کار به کندی پیش می‌رود، در حالی که مردم انتظار دارند کار سریع‌تر تمام بشود.
 گوهررود و زرجوب هنوز خسته و بی‌رمق، حجم عظیم فاضلاب رشت را حمل می‌کنند و منتظر بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و جبران صدماتی‌اند که تاکنون به محیط‌زیست شان وارد شده است، برای این داستان تلخ به این زودی پایان خوشی نمی‌توان تصور کرد.