مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان گفت: توانمند سازی مددجویان و خانواده ها در ابعاد گوناگون از برنامه های کمیته امداد می باشد.

به گزارش نداي گيلان: علیرضا محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 22 روز پس از پیروزی انقلاب کمیته امداد به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد، اظهار کرد: این نهاد در خودکفایی قشر مستضعف جامعه وظایف مهمی را بر عهده دارد.

وی مشارکت رسانه ها در ترویج نوع دوستی را موثر دانست و افزود: در گیلان با حضور رسانه ها و مشارکت مردم قطعا می توان رتبه های برتر کشوری را کسب کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان با اشاره به ایجاد تغییرات در اساسنامه کمیته امداد تصریح کرد: رویکرد اساسی کمیته امداد توانمند سازی خانواده ها در ابعاد مختلف است.

محمدی  افزایش خودباوری و تقویت روحیه اعتماد به نفس در جامعه مددجویان را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد: رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و تقویت روحیه همراه با شادی و  نشاط از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی عزت نفس مددجویان و کرامت خانواده ها را از الویت های اساسی امداد برشمرد و خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم مددجویان تحت حمایت نباید در چرخه امداد رسوب کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در کمیته امداد گیلان تصریح کرد: جامعه هدف ما بیشتر زنان سرپرست خانوار، دختران بازمانده از ازدواج، دختران در شرف ازدواج و دانش آموزانی که از تحصیل بازمانده‌اند در برنامه‌های مشاوره‌ای است.

محمدی با بیان اینکه کمیته امداد به تنهایی قادر نیست سطح رفاه محرومین را افزایش دهد، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری قوای 3گانه باید از این نهاد حمایت کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها و جمع آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان امسال در تاریخ ۲۶ و ۲۷ شهریور ۹۴ از طریق ۱۸۰ پایگاه ثابت و ۱۶ پایگاه سیار کمیته امداد در سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان افزود: امسال جشن عاطفه‌ها با شعار «مهر در انتظار همدلی» برگزار می‌شود.

محمدی با بیان اینکه امسال ۳۷۰ هزار پاکت ویژه نیکوکاری برای کمک به نیازمندان در بین دانش‌آموزان در سراسر استان توزیع شده است، گفت: آنچه که در مدارس جمع‌آوری می‌شود توسط مدیران مدارس به دانش‌آموزان بی بضاعت اهدا می‌کنند که در این راستا سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان در مدارس استان جمع‌آوری و صرف امور دانش‌آموزان نیازمند شد.