روند اجرای طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده که مدتی است متوقف شده بود، مجددا آغاز می شود و با هماهنگی های بعمل آمده با شرکت ایران خودرو، برخی اختلافات مالی برطرف شد و روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی سرعت خواهد گرفت

به گزارش نداي گيلان:  قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در ارتباط تلفنی با برنامه پیشخوان خبر درباره روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کشور، گفت: این طرح چند سال است که در حال انجام است. هم اکنون مشکل وقفه ای که از سال 92 داشتیم حل شده است. در سال 93 طرح نوسازی دوباره به بهره برداری رسید. در اواخر سال گذشته نیز به علت اختلاف مالی میان ستاد حمل و نقل سوخت و ایران خودرو توقفی در طرح صورت گرفت. در سال جدید مجدد رایزنی ها را شروع کردیم که در یک ماه گذشته به نتایج خوب منتج شد و هم اینک با تسهیلات 15 درصد از طریق ستاد حمل و نقل و شهرداری این امر در حال انجام است.

سیدمجتبی شفیعی، درباره آمار دقیق تاکسی ها ی فرسوده گفت: با توجه به اینکه سن فرسودگی 10 سال است، هم اکنون 64 هزار دستگاه خودرو به سن فرسودگی رسیده اند و پیش بینی میشود تا پایان سال، 20 هزار دستگاه جایگزین شود.
وی گفت: کسی که می خواهد خودرو فرسوده خود را تعویض کند، باید به سازمان تاکسیرانی مراجعه کند و پس از تشکیل پرونده به صورت کلید به کلید تاکسی فرسوده وی جایگزین می شود.
شفیعی درباره میزان تسهیلات جایگزینی خودرو فرسوده افزود: بر اساس نوع خودرو از 15 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان و با نرخ 15 درصد ارائه می شود و روند نوسازی نیز تا حدود سه هفته طول می کشد.
قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت درباره نوع خودروی جایگزین نیز گفت: در حال حاضر بر اساس تفاهم نامه، خودروی سمند و 405 به طور محدود عرضه می شود؛ اما ما به دنبال تنوع در عرضه خودروها هستیم.
وی تاکید کرد: اگر سن فرسودگی خودروها را 10 سال حساب کنیم، در سال 95 کل تاکسی های فرسوده را نوسازی خواهیم کرد.
سیدمجتبی شفیعی، در مورد جمع آوری کارت سوخت در کشور تصریح کرد: هم اکنون هیچ برنامه یا پیشنهادی در این زمینه ارائه نشده است؛ اما قرار است در دولت طرحی ارائه شود تا برای جلوگیری از قاچاق سوخت مردم دوباره به استفاده از کارت سوخت تشویق شوند.
وی درباره جزئیات این طرح مطلبی عنوان نکرد.