رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، رفع محرومیت در کشور را در گرو اشتغالزایی امکان پذیر دانست و بر لزوم فراهم کردن زمینه های اشتغال در جامعه تاکید کرد.

به گزارش نداي گيلان:  محمد سعیدی کیا  در مراسم اهداء و واگذاری رایگان 800 فقره اسناد املاک علوی در راستای الطاف مقام معظم رهبری در روستای بازنشین بخش رحیم آباد رودسر در شرق استان گیلان، واگذاری این اراضی به مردم را پشتوانه محکمی برای آنان در انجام کارهای اقتصادی ذکر کرد.
وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان بر اساس آیین نامه ای کار می کند که مصوب هیات امناست که آنان نیز نمایندگان مقام معظم رهبری هستند.
سعیدی کیا با اشاره به واگذاری 800 فقره اسناد املاک علوی به مردم رحیم آباد رودسر بیان داشت: این اسناد، اوراقی است که در اختیار مردم این منطقه قرار گرفته تا بنیاد مسکن و ثبت اسناد، آن را تبدیل به سند کنند و در حقیقت، بنیاد مستضعفان از مالکیت خود در این بخش صرفنظر کرده و با رعایت امانتداری، آنها را به صاحبان اصلی بر گردانده است.
مدیرعامل اموال و املاک بنیاد مستضعفان نیز در این مراسم، با اشاره به اهداء اسناد مالکیت 800 فقره از زمین ها به مردم روستای بازنشین رودسر اظهار کرد: تا پایان سالجاری هدف گذاری ما واگذاری دو هزار فقره از این اسناد است که بتدریج تقدیم اهالی این منطقه و استان گیلان خواهد شد.
حسن کاری افزود: در روستاها تا 400 مترمربع و در شهرها تا 250 مترمربع سند بصورت رایگان است و در روستاهای 400 تا 700 مترمربع، 10درصد قیمت دریافت می شود و هم اکنون از واگذاری 800 فقره، بیش از 500 فقره بصورت رایگان بوده است.
استاندار گیلان نیز در این مراسم، اساس شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران را ارائه خدمات به محرومان با توجه به تاکید امام راحل مبنی بر اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، عنوان و بیان کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید رفاه ، آسایش و امکانات برای مردم فراهم شود.
محمدعلی نجفی ادامه داد: این افتخار را داریم که در دولت یازدهم در همین راستا به مردم خدمات رسانی می شود.
وی از گازرسانی به همه روستاهای بالای 20 خانوار گیلان طی امسال و سال آینده خبر داد و افزود: در بخش بنیاد مسکن، توسعه راه های روستایی و دیگر شاخصه ها در توسعه زیرساخت ها، به توفیقات خوبی دست یافته ایم اما این موضوعات، به این معنا نیست که همه مشکلات رفع شده بلکه باید بیشتر تلاش شود.
نجفی در مورد وضعیت کارخانه سیمان دیلمان، نیز گفت: این کارخانه بهترین و با کیفیت ترین سیمان خاورمیانه را تولید می کند اگرچه تردد تریلی ها و خودروهای سنگین حامل بار سیمان، صدمات زیادی را به حوزه راه در اشکورات ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: باید بازسازی و ترمیم این راه در دستور کار قرار گیرد و تلاش می کنیم بحث آسفالت و ترمیم این راه را با کمک بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی و و استانداری انجام دهیم.
روستای بازنشین در چهار کیلومتری مرکز بخش رحیم آباد قرار دارد.
بخش رحیم آباد از توابع شهرستان رودسر، در شرق استان گیلان واقع است.
800 خانوار از ساکنان محروم روستاهای شهرستان رودسر در شرق استان گیلان، در راستای منویات مقام معظم رهبری و در ارتباط با طرح محرومیت زدایی مناطق کم برخودار، صاحب زمین های علوی شدند.
این تعداد اسناد زمین های علوی در شرق گیلان بین مردم روستاهای رودسر، کلاچای، چابکسر و املش واگذار شد که از سال 93 نسبت به فراخوان اولیه سازمان اموال و املاک بنیاد، درخواست و اقدامات تکمیل پرونده را بر اساس آیین نامه های مصوب انجام داده بودند.
این تعداد اسناد از بررسی و رسیدگی شش هزار و 500 درخواست و پرونده ارسالی به دبیرخانه سازمان اموال و املاک بر اساس آیین نامه های مصوب آماده واگذاری شده بود.
مجموع روستاهای مشمول طرح بنیاد علوی در استان گیلان حدود 250 روستاست که به منظور واگذاری اسناد علوی برای امسال و سال آینده، 88 روستا به عنوان تکلیف، هدف گذاری شده است.