مدیر کل کمیته امداد گیلان با اشاره به راه اندازی ۶۰ مرکز «اطعام مهدوی» ماه مبارک رمضان در این استان، گفت: پیش بینی شده ۶۰۰ هزار وعده غذایی و افطاری ساده توزیع شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، عباس اهرابی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد گیلان برای ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این برنامه‌ها در سه بخش تأمین اطعام مهدوی، افطاری ساده و سبد کالا، حامی یابی برای فرزندان ایتام و محسنین، و دریافت کفارات و زکات فطریه انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با بیان اینکه امسال هم همانند ادوار گذشته غذای گرم و افطاری ساده با رعایت تمامی نکات بهداشتی، به صورت روزانه آماده و بین مددجویان توزیع می‌شود، افزود: این طرح در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب و در چهارچوب راهبرد بخشش ایرانیان و به منظور هدایت کمک‌های مؤمنانه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده ۶۰۰ هزار وعده غذای گرم و افطاری ساده در قالب پویش مردمی «اطعام مهدوی» با کمک خیران بین نیازمندان گیلانی توزیع شود، ادامه داد: تأمین بسته‌های معیشتی برای خانوارهای نیازمند از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است.

اهرابی اضافه کرد: پیش بینی شده در ماه رمضان امسال بیش از ۴۰ هزار سبد معیشتی حاوی اقلام غذایی مورد نیاز خانوارها توسط نیکوکاران تأمین و توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، اضافه کرد: خیران در ماه مبارک رمضان سال گذشته حدود ۲۴ میلیارد تومان مشارکت کردند.

وی در ادامه با تأکید بر هم افزایی سایر نهادها و مجموعه‌های جهادی، تصریح کرد: امسال نیز در تلاش هستیم به همت تمامی امدادگران، نیروهای بسیجی، جهادی، مردمی و استفاده از ظرفیت خیران، اصناف، سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها، مراکز خیریه یک بار دیگر سنت حسنه مواسات و همدلی را به نمایش بگذاریم.

اهرابی، یکی دیگر از برنامه‌های مهم در این ماه را جذب حامی برای فرزندان یتیم و محسنین استان عنوان کرد و گفت: علاقمندان به حمایت از فرزندان ایتام و محسنین می‌توانند با ارسال عدد ۰۱۳ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا تماس با شماره ۰۱۳۳۳۳۶۵۷۱۰ و یا ورود به سایت ekram.emdad.ir و یا همچنین مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سطح استان، در طرح اکرام ایتام مشارکت و با حمایت مادی و معنوی خود در این امر خیر مشارکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان افزود: مردم نیک اندیش و خیر استان می‌توانند به منظور مشارکت در این طرح بدون مراجعه حضوری، نذورات و کمک‌های نقدی خود را از طریق کد دستوری #۰۱۳*۸۸۷۷* و یا شماره حساب ۰۱۰۹۳۵۲۱۷۶۰۰۴ و شماره کارت ۷۶۷۸-۹۹۹۵-۹۹۱۸-۶۰۳۷ نزد بانک ملی، واریز کنند.