نخستین دفتر استانی کانون نمایش های آئینی و سنتی کشور در رشت راه اندازی شد نخستین دفتر استانی کانون نمایش های آئینی و سنتی کشور در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت راه اندازی شد.

به گزارش نداي گيلان: محمد حسن پور گفت: نمایش های آئینی و سنتی در جهان با هدف حفظ، احیا و تبیین آئین ها، سنن و مذاهب برگزار می شود.
وی افزود: در استان گیلان با توجه به پیشینه و سابقه بالای هنرهای نمایشی از جمله تعزیه، پرده خوانی، نقالی و…، هنرمندان این رشته برای نشان دادن ارادت و اخلاص به آئین ها و مذاهب کشور، بسیاری از این وقایع سنتی را پیش چشم تماشاچی‌ها بازآفرینی می‌کنند و در واقع این هنرها جزو اصیل‌ترین و پرسابقه‌ترین هنرهای ایرانی و اسلامی کشور است.
حسن پور با اشاره به لزوم تدارک مکان مناسب جهت اجرای این گونه نمایش ها در سطح شهر رشت و همکاری همه هنرمندان نمایش و سازمان ها در این زمینه، افتتاح دفتر کانون نمایش های آئینی و سنتی در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت را اتفاقی مثبت ارزیابی کرد و گفت : گیلان همیشه یکی از خاستگاه های اصلی نمایش های آئینی و سنتی بوده و تلاش می کنیم تا با فراهم آوردن شرایط و زمینه های لازم ارتباط آیین و مخاطب ارتباطی هر چه زنده تر و پویاتر باشد.
مجید پتکی از هنرمندان عرصه نمایش گیلان و مسئول دفتر نمایندگی کانون نمایش های آئینی و سنتی استان نیز با اشاره به لزوم حفظ و حراست از آئین های مذهبی و سنتی، گفت: امیدواریم از طریق فراهم نمودن شرایط و امکانات بمنطور دستیابی به شیوه های اجرایی که از دیرباز مورد استفاده هنرمندان نمایش مذهبی و سنتی بوده است، این مهم تحقق یابد.