رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از راه‌اندازی 711 کارگاه تولیدی از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: یونس تجربه‌کار ظهر امروز در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی گیلان اظهار کرد: تاکنون 111 میلیارد و 108 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی راه‌اندازی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان را در زمینه شیلات پرورش زنبور عسل، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش مرغ بومی، اردک، غاز، بوقلمون، محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی بیان کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان اهداف طرح‌های این نهاد را کوتاه‌مدت، فراگیر و عام‌المنفعه خواند و ادامه داد: این طرح‌ها در مناطق صعب‌العبور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه از توانمندی بسیج اقشار و متخصصان بهره گرفته می‌شود، تصریح کرد: بسیج در حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، برف و… نقش پررنگی دارد.

تجربه‌کار محرومیت‌زدایی، انسان‌سازی و مدیریت جهادی در جامعه را از اهداف سازمان بسیج سازندگی برشمرد و یادآور شد: غنی‌سازی اوقات فراغت، کمک به دولت در محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال جوانان از دیگر اهداف مهم بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی موجب افزایش ظرفیت منطقه می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح‌های اقتصاد مقاومتی به اقتصاد منطقه و استان و کشور کمک می‌کند و برکات زیادی دارد.

این مسئول یادآور شد: بسیج سازندگی دو سال پیش در راستای اقتصادی مقاومتی تشکیل شده و با برگزاری دوره‌های آموزشی و علمی و مشاوره‌ای و نظارت همگام با کشاورزان در اجرای طرح‌ها است.