انتقال اشتباه جسد حاجی لنگرودی / اقدام عجیب کارمند شهرداری شفت + عکس / اشتباه مرگبار دوچرخه سوار فومنی در روستای آلاله گوراب فومن!

ندای گیلان:

انتقال اشتباه جسد حاجی لنگرودی

این مطلب از باشگاه خبرنگاران جوان برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.
پیوند به مطلب

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

پیکر یکی از حجاج لنگرودی که در حادثه منا جان باخته به اشتباه به این شهر منتقل شده است.

فرماندار لنگرود امروز در همایش تجلیل از اصناف و پلیس در ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان اعلام کرد: فرزندان حبیب ترابی یکی از جان باختگان حادثه منا که برای شناسایی و تحویل گرفتن پیکر پدرشان به سردخانه بیمارستان امینی لنگرود رفته بودند به مسئولان بیمارستان اعلام کرده ا ند جسد متعلق به پدرشان نیست.

سید رضا جوادپورگفت: پیکر این حاجی برای انجام آزمایش دی ان ای به آزمایشگاه مرجع پزشکی قانونی رشت منتقل شده است.

11 نفراز حجاج شهرستان لنگرود درفاجعه منا جان باختند.

 اقدام عجیب کارمند شهرداری شفت + عکس

 این مطلب از سایت صبح شفت برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.
پیوند به مطلب

صبح شفت نوشت:

کارمند شهرداری شفت بعلت پرداخت نشدن حقوق چند ماهه خود برای امرار معاش اقدام به واکس زدن کفش های شهروندان شفتی می کند.

داستان هزارو یک شب شورای شهر و شهردار شفت همچنان ادامه دارد، بعد از آنکه شورای شهر و شهرداری ۱۵ میلیون هزینه  تنها برای دوماه نهار و شام را بر دستان مردم گذاشتند و پس از آنکه چک هفت میلیونی شهردار در بانک برگشت خورد و بعد از چندیدن ماجرای سریالی دیگر روز به روز جنبه جدید از بی مدیریتی و عدم کارایی مسئولان شهری نمایان می شود.

تصویر بالا مربوط به ارباب رحمتی رفتگر با سابقه شهرداری شفت است که بعلت پرداخت نشدن چندین باره حقوق، فشار زیاد زندگی و عدم پاسخگو بودن مسولین در وقت های آزاد اقدام به واکس زدن کفش های مردم می کند تا بتواند شکم خود و خانواده خود را سیر کند.
یکی از شهروندان در گفت و گو با صبح شفت ضمن تاسف از این همه بی نظمی و بی مدیریتی گفت : تاسف کمترین کار است و کار شورای شهر و شهردار از تاسف گذشته است.

وی با بیان اینکه از انتخاب افراد کم توان و در اداره امور شهر ناراحت هستیم، گفت: اعضای شورای شهر یاد قول هایشان بیافتند، آیا این وضعیت همانی بود که وعده آن را به مردم شفت داده بودند.

از این دست داستان ها در شهر شفت بیشمار است و حتی بسیاری از آن ها نیز رسانه ای نشده، اما علی رغم گزارش های مفصلی که روی خروجی سایت قرار و رفت، مسولین شهرستان و استان هیچ واکنشی به این قضایا نشان نداه اند.

 حضور غیرقانونی چندین ماهه دو تن از اعضای شورای شهر لنگرود!؟

این مطلب از لنگر نیوز برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.
پیوند به مطلب

لنگر نیوز نوشت:

استانداری با ارسال نامه ای به فرمانداری لنگرود در خصوص مغایرت قانونی تصدی همزمان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل محیط زیست استان گیلان و عضویت در شورای شهر خواستار استعفای علی اصغر حجامی از شورا شد که شورای شهر لنگرود در واکنش به نامه ارسالی با انتشار اطلاعیه ای موضوع مطرح شده را رد کرد.

بعد از تغییر هیئت رئیسه سال سوم از دور چهارم شورای شهر لنگرود، طرح سوال از شهردار لنگرود انجام و در نهایت به دلیل قانع نشدن ۶ نفر از اعضای شورای شهر، افشین گلباغی استیضاح و تقی شریفی مسئول حراست شهرداری به عنوان سرپرست معرفی شد.

پس از استیضاح شائبه‌هایی در خصوص تخلف برخی از اعضای شورای شهر لنگرود، توسط حامیان شهردار در فضای مجازی مبنی بر مغایرت قانونی حضور دو نفر از اعضای شورای شهر به دلیل داشتن پست اداری و سازمانی در شورای شهر پخش شد.

استانداری با ارسال نامه ای به فرمانداری لنگرود در خصوص مغایرت قانونی تصدی همزمان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل محیط زیست استان گیلان و عضویت در شورای شهر خواستار استعفای علی اصغر حجامی از شورا شد که شورای شهر لنگرود در واکنش به نامه ارسالی با انتشار اطلاعیه ای موضوع مطرح شده را رد کرد.

از سوی دیگر برخی مهرداد زحمتکش که معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش لنگرود است را نیز مشمول قانون ماده ۲۸ وزارت کشور قلمداد میکنند که در صورت همخوانی پست مهرداد زحمتکش با قانون وزارت کشور او نیز باید از سمت شورای شهر استعفا دهد.

لازم به ذکر است مهرداد زحمتکش مهر ماه سال گذشته به این سمت منصوب شد.

در این خصوص مهرداد زحمتکش در جواب این سوال که پست شما در آموزش و پرورش سرپرستی است یا معاونت، گفت: در این خصوص بررسی میکنم و اطلاع میدهم.

قصد داشتیم تا در این خصوص از علی اصغر حجامی هم مصاحبه ای گرفته شود که وی تلفن همراه خود را پاسخ نداد.

فرماندار قانون گرای شهرستان لنگرود لطفا در این خصوص اعلام موضع نموده و افکار عمومی را نسبت به وضعیت شورا و تصمیمات اخیر روشن نمایید.

 نصیحت آیت‌الله رودباری به اعضای شورای رشت چه بود؟ + عکس 

این مطلب از سایت صبح مشرق برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.
پیوند به مطلب

صبح مشرق نوشت:

مظفر نیکومنش‌نودهی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با آیت‌الله رودباری روحانی انقلابی و علمای بزرگ گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نیکومنش‌نودهی در این دیدار با بیان اینکه شورای شهر از تذکرات، نصایح و ارائه طریق علما و بزرگان معنوی گیلان استقبال می‌کند، اظهار داشت: شورای شهر رشت تمام تلاش خود را معطوف خدمت به مردم کرده است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های شهر رشت با محوریت مساجد و محلات در حال اجرا شدن است، افزود: برای تجدید دیدار و بهره‌گیری از نظرات آیت‌الله رودباری در بیت ایشان حضور یافتیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت در این دیدار خاطره ای از آخرین دیدارشان با آیت‌الله‌العظمی سیستانی در عراق را بیان کرد.

 

آیت‌الله رودباری: علیکم‌بالصدق

آیت‌الله سید مجتبی رودباری نیز در این دیدار با بیان اینکه تأکید و توصیه بنده به اعضای شورای رشت “علیکم بالصدق” است، تأکید کرد: شورا باید خادم مردم بوده و صداقت در گفتار داشته باشد.

وی با تصریح بر اینکه صداقت در گفتار و عمل یک وظیفه اصلی برای اعضای شورا است، افزود: اعضای شورای رشت علاوه بر صداقت و راستی باید در حفط بیت المال کوشا باشند.

این عالم برجسته گیلانی گفت: برای اعضای شورا و عاقبت بخیری اشان دعا می کنم و درخواستم از اعضای شورا خدمت خالصانه به مردم است.

آیت‌الله رودباری با تشکر از نیکومنش‌نودهی برای حضور در بیت ایشان، اظهار داشت: از طرف بنده به اعضای شورای رشت بفرمایید “علیکم‌بالصدق”.

آیت‌الله رودباری در پایان این دیدار تبرکی تقدیم حاضران کرد.

آیت‌الله سید مجتبی رودباری فرزند آیت‌الله سید حسین رودباری در سال ۱۳۱۲هـ .ش برابر با ۱۳۵۲ق در خانواده‌ای اهل علم و فضیلت در نجف اشرف متولد شد و تا سال ۱۳۱۹ هـ .ش در جوار مرقد امیرالمؤمنین علی(ع) اقامت داشت.

سپس همراه خانواده به ایران بازگشت و در رشت رحل اقامت افکند. آیت‌الله رودباری دوره ابتدایی را در دبستان فاریابی رشت به پایان رساند. وی در سال ۱۳۲۶هـ .ش به تشویق و راهنمایی پدر توفیق ورود به کسوت طلبگی پیدا کرد.

سید مجتبی جامع المقدمات را در رشت و نزد آیت‌الله ضیابری فرا گرفت. سپس برای ادامه تحصیلات به حوزه علمیه قم رفت و به مدت ۱۴ سال در جوار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به فراگیری دروس مشغول بود.

وی در طی این مدت در دروس جدید نیز شرکت کرد و موفق به دریافت دیپلم شد. آیت‌الله رودباری در سال ۱۳۴۳ هـ .ش به همراه پدر برای تکمیل دروس راهی حوزه علمیه نجف گردید و از محضر آیات عظام سید ابوالقاسم خویی، سید محسن حکیم و میرزا هاشم آملی بهره‌ها برد.

آیت‌الله رودباری در سال ۱۳۵۸ هـ .ش به ایران بازگشت و در رشت ساکن شد و به تدریس پرداخت. یکی از اقدامات مفید و مؤثر ایشان تأسیس کتاب‌خانه حضرت امیرالمؤمنین(ع) برای نوجوانان و جوانان است.

 اشتباه مرگبار دوچرخه سوار فومنی در روستای آلاله گوراب فومن!

 این مطلب از بهجت نیوز برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.
پیوند به مطلب

بهجت نیوز نوشت:

گیلان یکی از پرتصادف ترین استان های کشور است بطوریکه همه ساله این استان شمالی از نظر آمار مرگ و میر تصادفات جزء شش استان اول است.

بافت متراکم جمعیت، عبور بیشتر راه ها از مناطق مسکونی ، استاندارد نبودن بیشتر راه ها ، ورود سالانه میلیون ها گردشگر و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از مهمترین عوامل بروز تصادفات در استان گیلان است.

روز گذشته در اثر برخورد پراید با دوچرخه در شهرستان فومن یک دوچرخه سوار ۷۰ ساله فومنی جان خود را از دست داد.

در این حادثه که ساعاتی پیش در روستای آلاله گوراب شهرستان فومن رخ داد راکب دوچرخه که پیرمردی ۷۰ ساله بود دردم جان باخت.

طبق اعلام پلیس رعایت نکردن حق تقدم از سوی دوچرخه سوار و تخطی راننده پراید از سرعت مجاز علت این تصادف مرگبار بود.

 مشاهده مار افعی قفقازی در ارتفاعات شفت!

این مطلب از سایت صبح شفت برداشت شده است. مسئولیت محتوای این مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع‌ رسانی می باشد.
پیوند به مطلب

کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت به هنگام پایش زیستگا‌ه‌‌های جنگلی و مرتعی این شهرستان، موفق به مشاهده افعی قفقازی در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا در بین درختان راش و صخره‌ای شدند

بر اساس گزارش‌های موجود، تاکنون سه گونه مار سمی از ارتفاعات کوهستانی و جنگلی استان گیلان گزارش شده است، اما احتمالا برای اولین بار است که از این گونه مار سمی در ارتفاعات شهرستان شفت عکس برداری می‌شود.

علی فرهی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت با اعلام این خبر افزود: مارها نقش بسیار مهمی در چرخه طبیعت و کاهش جمعیت آفات دارند و از گونه‌های میانی زنجیره‌‌ غذایی هستند، بنابراین در کاهش جمعیت برخی گونه‌ها که در زمره آفات محسوب می شوند و تولید مثل انفجاری دارند؛ نقش به سزایی ایفا می‌کنند و در واقع به عنوان یک مبارز بیولوژیک عیله آفات قلمداد می‌شوند.

وی با اشاره به برخی تصورهای سنتی و عامیانه که مارها را موجودات خطرناک می‌دانند و به محض رویت آنها را می‌کشند، عنوان نمود: مارها فقط در مواقعی که احساس خطر می‌کنند به مهاجم حمله‌ور می‌شوند و با توجه به نقش موثر این قبیل گونه‌های جانوری در چرخه حیات، از همه مردم درخواست نمود که در مواقع مشاهده این گونه‌ها در سطح شهرستان، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت اطلاع دهند و از هر گونه اقدام علیه این قبیل موجودات پرهیز نمایند.

در ادامه، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر آموزش و آشنایی جوامع روستایی و دامدار به اهمیت جانوران و گیاهان به ویژه مارهای سمی تاکید نمود و از تصمیم آن اداره جهت برگزاری یک دوره آموزش عمومی معرفی مارهای سمی و نحوه کمک‌های اولیه در زمان مارگزیدگی در سطح جوامع محلی به ویژه دامداران ساکن در مناطق کوهستانی خبر داد.

افعی قفقازی با نام علمیAgkistrodon Intermedius Caueasicus از تیره افعی های حفره دار (کروتالیده) و جنس اکسیترودون می باشد که دارای مردمک چشم عمودی، دم باریک بوده و حرکاتی شبیه مار زنگی دارد. طول این مار در محل نمونه برداری 62 سانتی متر بوده است. این مار از دوزیستان (قورباغه)، جوندگان کوچک، موش، و مارمولک تغذیه می کند و در بوته زارها، کوهستان ها، جنگل ها و زیر تخته سنگ ها زندگی می‌کند. این گونه در جنوب غربی و جنوب شرقی دریای خزر، آذربایجان، مناطق جنوبی ترکمنستان، شوروی سابق، شمال ایران تا منتهی الیه شمال غربی افغانستان پراکنش دارد.

تاکنون از این گونه در استان های تهران، گیلان، مازندران، گلستان و سمنان گزارش شده است.