مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه تعدادی از دانش آموزان گیلانی در مناطق مختلف هنوز از شبکه آموزشی شاد محروم هستند تصریح کرد: علت این محرومیت نیز نداشتن سخت‌افزار مناسب، اینترنت و گوشی هوشمند است و در سطح ملی تاکید داشتند که آمار دقیق این دانش‌آموزان مشخص شود که در اکثر استان‌ها این کار انجام شده است.

به گزارش ندای گیلان، نادر جهان‌آرای صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان و فرهیختگان استان اظهار داشت: توسعه دانشگاه فرهنگیان در استان گیلان با توجه به پیش‌بینی افزایش آمار جمعیت دانش‌آموزی استان در سال‌های آینده ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به مشکلات دانشگاه فرهنگیان در کمبود فضا به‌ویژه برای پسران خاطرنشان کرد: توسعه دانشگاه فرهنگیان در گیلان و همچنین راه‌اندازی پردیس دانشگاه شهید رجایی در استان مستلزم همکاری و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی استان است.

جهان‌آرای گفت: هم‌اکنون در حال رایزنی هستیم تا ۵ هکتار از محدوده هنرستان جنت لاکان رشت را در اختیار دانشگاه‌ فرهنگیان قرار داده شود که هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم و راه‌اندازی پردیس دانشگاه شهید رجایی در گیلان بسیار ارزشمند است که با افزایش جذب دانشجو توسط آن می‌توانیم قسمتی از ۵ هکتار هنرستان جنت را نیز در اختیار دانشگاه شهید رجایی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از دانش آموزان گیلانی در مناطق مختلف هنوز از شبکه آموزشی شاد محروم هستند تصریح کرد: علت این محرومیت نیز نداشتن سخت‌افزار مناسب، اینترنت و گوشی هوشمند است و در سطح ملی تاکید داشتند که آمار دقیق این دانش‌آموزان مشخص شود که در اکثر استان‌ها این کار انجام شده است.

جهان‌آرای ابراز داشت: برخی مدیران و فرهنگیان ما نیز در ایام شیوع ویروس کرونا به‌منظور کاهش مشکلات آموزشی دانش‌آموزانی که از شبکه آموزشی شاد محروم بودند از طریق دیدار چهره به چهره، محتوای آموزشی لازم را در اختیار تعدادی از آنان قرار دادند اما لازم است که تمهیدات ویژه‌تری اندیشیده شود زیرا تعداد این دانش‌آموزان زیاد است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه با اشاره به قرائت قرآن کریم توسط دانش‌آموز گیلانی در حضور رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: محمدرضا جعفرپور دانش‌آموز گیلانی در نخستین روز ماه مبارک رمضان آیاتی از قرآن کریم را در حضور رهبر معظم انقلاب به شکل ویدیو کنفرانس تلاوت کرد که مورد تحسین ایشان قرار گرفت و برای ما یک افتخار