فرمانده پلیس راه گیلان خواب‌آلودگی را عامل عمده حوادث رانندگی این استان دانست.

به گزارش نداي گيلان: مهیار رستگار با اشاره به حجم ورود مسافران به گیلان در ایام پایانی فصل تابستان اظهار کرد: در این روزها حجم مسافرت به گیلان افزایش یافته و وجود ترافیک‌های متراکم محسوس است.

وی به بارندگی امروز گیلان اشاره کرد و افزود: با توجه به بارش باران از صبح امروز، سطح جاده‌ها لغزنده است و هرگونه بی‌احتیاطی حادثه می‌آفریند.

فرمانده پلیس راه گیلان ترافیک فعلی محورهای استان را روان عنوان کرد و گفت: به تراکم حداکثری ترافیک نزدیک می‌شویم و رانندگان با صبر و حوصله رانندگی کنند.

وی یکی از دلایل مهم وقوع تصادفات را خواب‌آلودگی دانست و تصریح کرد: برخی از افراد راننده و یا مسافران تمایل دارند در شب رانندگی کنند که توصیه می‌شود به دلیل خستگی یک تا دو ساعت توقف کرده و سپس رانندگی کنند.

رستگار با بیان اینکه خواب‌آلودگی عمده حوادث رانندگی در جاده‌های گیلان و کشور را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و سرنشینان با رانندگان همکاری کرده و مراقب خواب‌آلودگی آنها باشند که منجر به حوادث خروج از مسیر اصلی و واژگونی نشود.

وی رعایت سرعت و سبقت مجاز به هنگام رانندگی را مورد تاکید رانندگان قرار داد و یادآور شد: جاده‌های گیلان از شرایط خاصی برخوردار هستند و با توجه به مسکونی بودن بسیاری از محورهای اصلی و فرعی استان، رانندگان با احتیاط رانندگی کنند و مراقب عابران پیاده باشند.