تروریست های متحد گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در لیبی مسئولیت حمله به اقامتگاه سفیر ایران در طرابلس، پایتخت را بر عهده گرفته‌اند.

تروریست های متحد گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در لیبی مسئولیت حمله به اقامتگاه سفیر ایران در طرابلس، پایتخت را بر عهده گرفته‌اند.

صبح امروز یکشنبه ۲۲ فوریه دو بمب در ورودی منزل سفیر ایران در لیبی منفجر شد که خسارت جانی در پی نداشت.

سفیر ایران در هنگام وقوع این حادثه در لیبی نبوده و به گزارش ایرنا سفارت‌ ایران در لیبی مدتی است که به صورت موقت تعطیل است و “سفیر به صورت ترددی انجام وظیفه می‌کند”.

شبه‌نظامیان متحد داعش در بیانیه‌ای در توییتر مسئولیت این بمب‌گذاری را برعهده گرفته‌اند.

علاوه بر این انفجارها، این پیکارجویان مسئولیت پرتاب راکت به فرودگاه لبرق در شهر بیدا واقع در شرق لیبی را هم قبول کرده‌اند.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به انفجار بمب “دست‌ساز” مقابل اقامتگاه سفیر ایران گفته است: تحولات در این کشور باید از طریق توافق سیاسی و گفت‌وگوهای ملی میان طرف‌های درگیر به نتیجه برسد تا با شکل‌گیری دولت وحدت ملی راه بر تروریست‌ها و افراط‌گرایان بسته شود.

داعش در لیبی

شبه‌نظامیان متحد یا وابسته به داعش به تازگی حضور و فعالیت خود را در لیبی به شدت افزایش داده‌اند.

هفته گذشته انتشار فیلم مربوط به سر بریدن ۲۱ مسیحی قبطی اهل مصر توسط این گروه‌ها در لیبی باعث افزایش نگرانی بین‌المللی از قدرت گرفتن آنها در لیبی شده است.

وضعیت امنیتی در لیبی از زمان سقوط معمر قذافی، رهبر سابق این کشور بی‌ثبات است.

چند گروه‌ مسلح در حال نبرد برای در دست رفتن کنترل لیبی هستند و دو دولت رقیب هم‌زمان در طرابلس و طبرق فعالیت می‌کنند.

بیشتر سفارت‌خانه‌های غربی سال گذشته میلادی و با اوج گرفتن درگیری‌ها میان گروه‌های مسلح رقیب کارکنان خود را از طرابلس خارج کردند.