روزانه 120 هزار عدد ماسک در 12 واحد صنعتی استان گیلان تولید و روانه بازار می شود.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایرنا،منوچهر صدفی  با اشاره به فعالیت ۱۲ واحد دارای مجوزتولید ماسک در استان  اظهار داشت: ظرفیت و توان تولید ماسک در استان روزانه بیش از ۲۰۰ هزار عدد است که با توجه به شرایط حاضر با مواد اولیه موجود ۱۲۰ هزار عدد انواع ماسک سه لایه و پارچه ای تولید می شود.

وی با بیان اینکه این تا قبل از شیوع ویروس کرونا تولیدات گیلان در بخش ماسک محدود بود، افزود: با همدلی مسئولان و بخش خصوصی در چند ماه گذشته توان استان در تولید این محصولات، افزایش خوبی پیدا کرده است.
وی خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم با تعامل جمعی تولید کنندگان و تامین بهنگام مواد اولیه این محصولات نظیر؛ پارچه، کش و مفتول، نیازهای داخلی استان را تأمین کنیم.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه رایزنی و پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل مواد اولیه واحدهای تولید ماسک استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بدون شک با نتیجه‌بخش شدن پیگیری‌های و حل مشکل تأمین مواد اولیه؛ تولید ماسک در استان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
وی میزان استفاده از ماسک را متأثر از فرهنگ مردم و آگاهی از این واقعیت که ماسک در مهار کرونا تا حد زیادی مؤثر است، دانست و ابراز امیدواری کرد که با توزیع صحیح تولیدات و همچنین رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی شاهد رفع نیازهای جامعه و قطع کامل چرخه انتقال ویروس کرونا در کشور باشیم.