سردار میرحیدری گفت:متاسفانه هنوز هم یک ورزشگاه در شان میزبانی از بازی تیم‌های گیلانی در سطح اول فوتبال ایران وجود ندارد.

به گزارش ندای گیلان،سردار “محمدرضا میرحیدری” در نشست تخصصي بررسی و آسیب‎شناسی برگزاری بازی فوتبال كه با حضور مسئولان ورزشي در ستاد استان برگزار شد، با بیان اینکه جوانان گیلانی به لحاظ فرهنگی و اخلاقی سرآمد هستند، اظهار داشت: اخلاق‌مداری و مهربانی این جوانان نباید تحت تاثیر هیجانات و القائات لحظه‌ای قرار بگیرد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه فوتبال می‌تواند در خدمت توسعه و آبادانی باشد، تصریح کرد: اگر نتوانیم چارچوب درستی را برای برگزاری امن و آرام مسابقات فوتبال در استان فراهم کنیم، زمینه ناهنجاری‌ در ورزشگاه ها شکل خواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه کنترل هیجانات دسته جمعی در فضاهای ورزشی برای موفقیت تیم‌های فوتبال استان مفید خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید بستری فراهم شود تا جو سالم و اخلاقی ورزشگاه ها به تیم های گیلانی فوتبال ایران کمک کند.
اين مقام ارشد انتظامي با بیان اینکه بی توجهی به اشکالات جزئی، موجب تسری این اشکالات به حوزه های دیگر خواهد شد، اظهار داشت:‌ دستگاه های امنیتی به تنهایی نمی‌توانند مسئولیت خودشان را در زمینه برگزاری مسابقات فوتبال انجام بدهند.
فرمانده انتظامی استان گیلان، تخلیه انرژی را از اثرات مثبت ورزش های پرطرفدار برای جامعه برشمرد و اضافه کرد:‌ صلابت و سلامت در برگزاری مسابقات ورزشی، جو روانی مثبتی در جامعه ایجاد می‌کند.
سردار میرحیدری پلیس را خدمتگزار شهروندان دانست و خاطرنشان کرد:‌ ورزش در یک شرایط سالم می‌تواند نشاط زیادی به جامعه تزریق کند.
این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه علیرغم همه کاستی‌ها در بحث ظرفیت و امکانات ورزشگاه، جدیت پلیس و اخلاق مدار بودن مردم گیلان اجازه بروز هیچ مشکل بزرگی را نداده، خاطرنشان کرد:‌ باید با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری درست، اجازه ندهیم دشمن فرصتی برای رسوخ در جمعیت جوان حاضر در ورزشگاه ها پیدا کند.
در ادامه این نشست، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان فرهنگسازی در فضای ورزشگاه و ایجاد بستر امن در این محیط را از دغدغه های همیشگی پلیس و سایر دستگاه ها دانست و اضافه کرد:‌ صعود تیم ریشه دار و پرهوادار سپیدرود نگاه ها به ورزش استان را ژرف تر و عمیق تر خواهد کرد.
سرهنگ مهرداد مهرگان با اشاره به اینکه می‌شود از ظرفیت ورزشگاه ها در راستای دغدغه ها استفاده کرد، بیان داشت: با توجه به استعداد و نیروی انسانی درگیلان، استان قابليت حضور بیشتر از یک تیم در لیگ برتر را دارد.
این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه گیلان یکی از استان‌های مهد فوتبال در ایران است، خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز هم یک ورزشگاه در شان میزبانی از بازی تیم‌های گیلانی در سطح اول فوتبال ایران وجود ندارد.