مدير روابط عمومی و امور بين‌الملل شهرداری رشت از برگزاري جشنواره ملي فيلمنامه، عكس و فيلم “درياي دوستي، كاسپين” همزمان با روز جهاني صلح در رشت خبر داد و گفت: اين جشنواره 29 شهريور 94 برگزار مي‌شود.

به گزارش نداي گيلان:  مدير روابط عمومی و امور بين‌الملل شهرداری رشت از برگزاري جشنواره ملي فيلمنامه، عكس و فيلم “درياي دوستي، كاسپين” همزمان با روز جهاني صلح در رشت خبر داد و گفت: اين جشنواره 29 شهريور 94 برگزار مي‌شود.

فاطمه قديمي از برگزاري جشنواره ملي فيلمنامه، عكس و فيلم “درياي دوستي، كاسپين” همزمان با روز جهاني صلح در رشت خبر داد و اظهار كرد: درياي كاسپين مهد صلح و دوستي است و با توجه به اينكه 30 شهريور ماه هرسال، روز جهاني صلح نامگذاري شده است، لذا تلاش می‌کنیم با زبان هنر كه زباني تاثيرگذار و قابل درك براي همه انسان ‌هاست، اين روز را گرامي بداريم.

مسوول دفتر همكاري‌هاي كميسيون ملي يونسكو ايران – شهرداري رشت با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و روز جهاني صلح، افزود: هفته دفاع مقدس به عنوان خاطره‌اي ارزشمند و واقعيتي هميشگي در ذهن ملت ايران نقش بسته است، زيرا بيانگر رشادت‌‌هاي دلاوراني است كه در راستاي حفظ آرامش جامعه، آرامش خود را فدا كردند. امروز نيز با توجه به شرايط بحراني منطقه و تنش‌هاي ايجاد شده در كشورهايي نظير سوريه، اهميت برقراري صلح در منطقه و جهان بيشتر از هميشه حس مي‌شود؛ لذا لازم است در راستاي شعار يونسكو كه صلح و توسعه است و در چارچوب قوانين كشورمان، جهت اعتلاي صلح در جهان گام برداريم.

قديمي شهرداري رشت را ميزبان برگزاري جشنواره روز جهاني صلح دانست و اضافه كرد: شهرداري رشت اولين شهرداري در كشور است كه به مناسبت روز جهاني صلح، اقدام به برگزاري جشنواره‌اي با محوريت صلح و دوستي کرده است. شهردار رشت نيز جزو مجمع شهرداران صلح جهاني محسوب مي‌شود و براي ما بسيار حائز اهميت است كه بتوانيم پيام صلح و دوستي شهرمان را در سطح محلي، منطقه‌اي، ملي و بين‌المللي انتشار دهيم. جشنواره “درياي دوستي، كاسپين” با همكاري كميسيون ملي يونسكو – ايران، انجمن سينمای جوانان ايران و شاخه گيلان اين انجمن، آژانس عكس ايران و اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان برگزار مي‌شود.

مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري رشت با بيان اينكه مشاركت در برگزاري جشنواره امسال، دومين اقدام شهرداري رشت به مناسبت روز جهاني صلح است، تصريح كرد: سال گذشته نيز نمايشگاه عكس «قربانيان جنگ، سفيران صلح» از مجموعه آثار استاد مهدي منعم در رشت برگزار شد و همكاري شوراي اسلامي و شهرداري رشت در برگزاري مراسم روز جهاني صلح با دفتر كميسيون در تهران، از ديگر اقدامات انجام شده بود. امسال نيز با توجه به اينكه دريا مهد دوستي و مهرباني است، با مشاركت در برگزاري اين جشنواره، در صدد آن هستیم تا پيام صلح و دوستي شهر رشت با زبان هنر منتشر شود.

وي همچنين خواستار حضور پررنگ فرهيختگان و هنرمندان در اين جشنواره شد و خاطرنشان كرد : با انتشار پيام اين جشنواره توسط رسانه‌ها، قطعاً شاهد اتفاقات خوبي در حوزه‌ صلح و دوستي از سوي مديران تصميم‌گير خواهيم بود. همچنين انتشار ارزش‌هاي انقلاب اسلامي با تاكيد بر آرمان‌هاي امام راحل(ره) و تاكيدات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در قالب برگزاري چنين جشنواره‌هايي، مي‌تواند به صورت يك خاطره هميشه پايدار ثمرات دفاع مقدس را در ذهن جهانيان نقش ببندد.

قديمي از رونمايي دو كتاب با محوريت درياي كاسپين  در حاشيه برگزاري جشنواره خبر داد و بيان كرد: سمفوني صلح «آواي كاسپين» اثر استاد دلجو نيز براي نخستين ‌بار در گيلان طنين‌انداز مي‌شود.

جشنواره «درياي دوستي، كاسپين» ساعت 17 عصر روز يكشنبه، 29 شهريورماه امسال در مجتمع خاتم‌الانبياء(ص) رشت برگزار مي‌شود.

گفتني است، معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس سازمان سينمايي ايران، دبيركل كميسيون ملي يونسكو ايران، مديران استاني و شهري و جمعي از افتخارآفرينان عرصه فرهنگ و هنر كشور در اين جشنواره حضور خواهند داشت